Pregledni rad
Čimbenici utjecaja na izbor maloprodajnih oblika
Vesna Brčić-Stipčević
Sanda Renko
Sažetak
Sve brži životni tempo, sve manje raspoloživog vremena, veća diversifikacija u potrošačkim potrebama, uz sve veća ulaganja u informatizaciju i razvoj tehnologije imali su jak utjecaj i u sektoru maloprodaje. Pored postojeće, još uvijek najviše zastupljene prodaje putem prodavaonica, na značenju sve više dobiva i prodaja izvan prodajnih objekata. Taj novi trend u maloprodaji potaknuo je autorice ovog rada na istraživanje o stavu hrvatskih potrošača glede novih oblika prodaje, odnosno redoslijeda kriterija koje potrošači smatraju najvažnijima prilikom kupovine izvan prodavaonica. Istraživanjem su obuhvaćene županije Zagreb i okolica i Osječko-baranjska županija gdje se kroz uzorak od 200 ispitanika – studenata Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i Osijeku nastojalo ustanoviti što utječe na hrvatskog potrošača prilikom donošenja odluke o kupovini kod obje vrste maloprodaje. Rezultati istraživanja pokazuju da iako je riječ o vrsti maloprodaje koja je u fazi uvođenja na hrvatsko tržište, kriterije kod različitih oblika maloprodaje izvan prodavaonica potrošači rangiraju sukladno osnovnim prednostima pojedinih oblika maloprodaje izvan prodavaonica.
Ključne riječi
Maloprodaja izvan prodavaonica; maloprodaja u prodavaonicama
Hrčak ID:
26142
URI
Datum izdavanja:
1.12.2007.
Posjeta: 6.466 *