Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Uzroci i mogućnost rješavanja sukoba između medicinske sestre i bolesnika na bolničkom odjelu

Andreja Starčević
Valentina Košćal
Melita Mesar


Puni tekst: hrvatski pdf 190 Kb

str. 162-168

preuzimanja: 180

citiraj


Sažetak

Cilj/svrha: Istraživanje je provedeno u Kliničkoj bolnici Dubrava tijekom 2008. godine, i to na odjelima kirurške i interne klinike, ambulantama polikliničko-konzili- jarne i dijagnostičke djelatnosti. U istraživanje je uključeno 150 ispitanika [medicinske sestre i tehničari]. Provedenim istraživanjem ispitivali su se uzroci nastanka i postupci rješavanja sukoba između medicinske sestre i bolesnika te analizirali postoji li razlika u stajalištima i stupnju edukacije djelatnika u rješavanju sukoba, i to u svezi s radnim mjestom, stupnjem obrazovanja i duljinom radnoga staža.
Metoda: Anonimni anketni upitnik sastoji se od općih demografskih podataka i 23 pitanja koja ispituju općenite značajke poznavanja problematike sukoba, osobne doživljaje sukoba, uzroke nastanka sukoba između medicinske sestre i bolesnika, metode suočavanja sa sukobom i njegovo rješavanje.
Rezultat: Od ukupno 150 ispitanika [medicinske sestre i tehničari], visoku stručnu spremu imalo je 13,3%, višu stručnu spremu 16%,a srednju stručnu spremu 70,6% ispitanika. Ishodi sukoba: rezultati istraživanja pokazuju ovakvu učestalost pojedinih ishoda sukoba: suglasnost pregovaranjem u 93 ispitanika [62%], korištenje prili- ke i promjena situacije u 39 ispitanika [26%], prihvaćanje situacije kakva jest - u 18 ispitanika [12%]. Mjere koje se provode zbog konflikta/sukoba: 68% ispitanika ne poduzima “nikakve mjere”; 24% ispitanika traži promjenu radnog mjesta u slučaju konflikta, 8% ispitanika poduzima ostale mjere [npr. vođenje sporova, udaljavanje s radnog mjesta].
Zaključak: Nužno je provođenje sistematizacije poslova medicinskih sestara određene stručne spreme, uvođenje standarda i definiranje poslova da bi se izbjegle kon- fliktne i stresne situacije. Provoditi metode edukacije komunikacijskih vještina. Preporučljivo je uvesti u obrazovanje u srednje medicinske škole učenje o komunikacij- skim vještinama. Zdravstvene ustanove trebale bi osigurati trajno obrazovanje medicinskih sestara/tehničara radi poboljšanja komunikacijskih vještina.

Ključne riječi

rješavanje sukoba; pacijent; medicinska sestra; dogovor; rješavanje problema

Hrčak ID:

286835

URI

https://hrcak.srce.hr/286835

Datum izdavanja:

16.12.2012.

Posjeta: 598 *