Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15644/asc56/4/6

Stajališta i mišljenja studenata dentalne medicine o online nastavi tijekom pandemije bolesti COVID-19: presječno, multisveučilišno istraživanje

Domagoj Vražić ; Zavod za parodontologiju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Larisa Musić orcid id orcid.org/0000-0002-2946-2124 ; Zavod za parodontologiju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Marina Barbarić ; Privatna ordinacija dentalne medicine, Mendrisio, Švicarska
Ana Badovinac ; Zavod za parodontologiju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Laura Plančak ; Privatna ordinacija dentalne medicine, Zagreb, Hrvatska
Ivan Puhar ; Zavod za parodontologiju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 305 Kb

str. 395-404

preuzimanja: 416

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 305 Kb

str. 395-404

preuzimanja: 150

citiraj


Sažetak

Ciljevi: Željelo se procijeniti stajališta i mišljenja studenata dentalne medicine četiriju hrvatskih sveučilišta o online nastavi tijekom pandemije bolesti COVID-19. Materijal i metode: Provedena je anonimna internetska anketa među studentima preddiplomskog studija dentalne medicine na sveučilištima u Zagrebu, Rijeci, Splitu i Osijeku. Upitnikom s 29 pitanja prikupljeni su demografski podatci studenata, podatci o organizaciji i upravljanju nastavom a daljinu te o percepciji takve nastave. Rezultati: U anketi su sudjelovala 504 sudionika (85,1 % žena). Većina (63,5 %) bila je sa Sveučilišta u Zagrebu. Da su zadovoljni nastavom na daljinu, izjavilo je 39,6 % studenata. Ocjene studenata s pojedinačnih sveučilišta koliko su zadovoljni sveukupnom online nastavom bile su: Osijek 3,69, Zagreb 3,22, Split 3,05 i Rijeka 2,64. Većina studenata smatra da se predavanja (82,9 %) i seminari (78,9 %) mogu uspješno održati u online formatu nastave. No tako se ne mogu uspješno obavljati laboratorijske, pretkliničke i kliničke vježbe ili stručna praksa, s čime se složilo više od 80 % ukupnog uzorka studenata. Da je nastava na daljinu dobar dodatak konvencionalnoj nastavi, smatra 60 % studenata. Zaključak: Online nastava vrlo je hvaljena za obrazovne formate kao što su predavanja i seminari te je studenti smatraju korisnim dodatkom konvencionalnoj nastavi. Konvencionalna praktična nastava ne može se zamijeniti onom na daljinu. Sveukupna perspektiva o online nastavi bila je različita među studentima četiriju sveučilišta. Rezultati ovog istraživanja mogu poslužiti kao pomoć pojedinim sveučilištima u otklanjanju nedostataka i usavršavanju programa nastave na daljinu.

Ključne riječi

učenje na daljinu; studenti dentalne medicine; stomatološko obrazovanje; COVID-19, pandemija; online nastava; upitnici

Hrčak ID:

287418

URI

https://hrcak.srce.hr/287418

Datum izdavanja:

19.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.172 *