Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15644/asc56/4/6
Stajališta i mišljenja studenata dentalne medicine o online nastavi tijekom pandemije bolesti COVID-19: presječno, multisveučilišno istraživanje
Domagoj Vražić
; Zavod za parodontologiju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Larisa Musić
orcid.org/0000-0002-2946-2124
; Zavod za parodontologiju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Marina Barbarić
; Privatna ordinacija dentalne medicine, Mendrisio, Švicarska
Ana Badovinac
; Zavod za parodontologiju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Laura Plančak
; Privatna ordinacija dentalne medicine, Zagreb, Hrvatska
Ivan Puhar
; Zavod za parodontologiju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Ciljevi: Željelo se procijeniti stajališta i mišljenja studenata dentalne medicine četiriju hrvatskih sveučilišta o online nastavi tijekom pandemije bolesti COVID-19. Materijal i metode: Provedena je anonimna internetska anketa među studentima preddiplomskog studija dentalne medicine na sveučilištima u Zagrebu, Rijeci, Splitu i Osijeku. Upitnikom s 29 pitanja prikupljeni su demografski podatci studenata, podatci o organizaciji i upravljanju nastavom a daljinu te o percepciji takve nastave. Rezultati: U anketi su sudjelovala 504 sudionika (85,1 % žena). Većina (63,5 %) bila je sa Sveučilišta u Zagrebu. Da su zadovoljni nastavom na daljinu, izjavilo je 39,6 % studenata. Ocjene studenata s pojedinačnih sveučilišta koliko su zadovoljni sveukupnom online nastavom bile su: Osijek 3,69, Zagreb 3,22, Split 3,05 i Rijeka 2,64. Većina studenata smatra da se predavanja (82,9 %) i seminari (78,9 %) mogu uspješno održati u online formatu nastave. No tako se ne mogu uspješno obavljati laboratorijske, pretkliničke i kliničke vježbe ili stručna praksa, s čime se složilo više od 80 % ukupnog uzorka studenata. Da je nastava na daljinu dobar dodatak konvencionalnoj nastavi, smatra 60 % studenata. Zaključak: Online nastava vrlo je hvaljena za obrazovne formate kao što su predavanja i seminari te je studenti smatraju korisnim dodatkom konvencionalnoj nastavi. Konvencionalna praktična nastava ne može se zamijeniti onom na daljinu. Sveukupna perspektiva o online nastavi bila je različita među studentima četiriju sveučilišta. Rezultati ovog istraživanja mogu poslužiti kao pomoć pojedinim sveučilištima u otklanjanju nedostataka i usavršavanju programa nastave na daljinu.
Ključne riječi
učenje na daljinu; studenti dentalne medicine; stomatološko obrazovanje; COVID-19, pandemija; online nastava; upitnici
Hrčak ID:
287418
URI
Datum izdavanja:
19.12.2022.
Posjeta: 1.172 *