Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.32676/n.8.1.4

Metode suradnje unutar inovativne kulture australskih telekomunikacijskih poduzeća

Maja Bašić orcid id orcid.org/0000-0002-1842-7091


Full text: croatian pdf 350 Kb

page 53-64

downloads: 140

cite


Abstract

Rad ispituje utjecaj inovativne kulture na ishode inovacija telekomunikacijskih poduzeća. Istražuje se
signifikantnost modela otvorene suradnje i razmjene inovacija unutar poduzeća pri utjecaju tri procjenitelja
inovativne kulture: (i) strateški, i (ii) operativni odnos prema otvorenoj suradnji i razmjeni inovacija te (iii)
eksternalizacija prava intelektualnog vlasništva, na ishode inovacija, detaljnije na (iv) poboljšanje proizvoda
ili procesa i (v) smanjenje troška proizvodnje. Primarno empirijsko istraživanje provedeno je putem online
upitnika u periodu od travnja do rujna 2014. godine na australskim telekomunikacijskim poduzećima, pri
čemu su prikupljeni podaci 88 ispitanika. Rezultati procjene modela višestruke linearne regresije pokazuju
kako strateška kultura otvorene suradnje i razmjene inovacija utječe na model otvorene suradnje i razmjene
inovacija, te na poboljšanje proizvoda i procesa, dok nijedan pokazatelj statistički signifikantno ne utječe
na smanjenje troškova proizvodnje. Štoviše, model je značajan samo za poduzeća koja imaju više od 20%
prihoda od izvoza u ukupnim prihodima. Rezultati ukazuju za model otvorene suradnje i razmjene inovacija
nije uzrokovan strateškim djelovanjem poduzeća, već individualnim naporima pojedinaca, te kao takav nema
značajnog utjecaja na inovativnu uspješnost poduzeća. Implikacije ove analize dane su u zaključku rada.

Keywords

inovativna kultura, suradnja, inovacije, međunarodna uspješnost, Australija

Hrčak ID:

287422

URI

https://hrcak.srce.hr/287422

Publication date:

17.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 404 *