Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.38003/sv.71.2.5

Ritamske i tonske glazbene sposobnosti učenika funkcionalnoga glazbenog vrtića

Mirna Srnoj ; Glazbeno učilište „Elly Bašićˮ, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 667 Kb

str. 62-68

preuzimanja: 211

citiraj


Sažetak

Glazbene sposobnosti označavaju brojne sposobnosti koje se razvijaju pod utjecajem urođenih dispozicija, okoline, sazrijevanja, neformalnih glazbenih iskustava i formalnog učenja glazbe. U radu je istraženo razlikuju li se glazbene sposobnosti djece predškolske i rane školske dobi u inicijalnoj i finalnoj fazi ispitivanja te razlikuju li se ritamska i tonska komponenta glazbenih sposobnosti s obzirom na spol. Istraživanje je provedeno na uzorku od sedamdeset ispitanika, polaznika druge godine Funkcionalnoga glazbenog vrtića Glazbenoga učilišta „Elly Bašićˮ u Zagrebu. U istraživanju je primijenjen upitnik općih podataka i Gordonov test Primary Measures of Music Audiation (PMMA) kao nezamjenljiv mjerni instrument za rano, pouzdano i objektivno identificiranje ključnih glazbenih varijabli. Dobiveni rezultati upućuju na to da su tonske i ritamske sposobnosti sudionika značajno više u finalnoj nego u inicijalnoj fazi ispitivanja. Nadalje, spol se nije pokazao značajnim prediktorom glazbenih sposobnosti sudionika.
Autorica upozorava na potrebu promjene koncepcije programa glazbenih škola u smjeru uvođenja predškolskih glazbenih nastavnih sadržaja kao sastavnog dijela formalnoga glazbenog obrazovanja.

Ključne riječi

funkcionalni glazbeni vrtić, ritamske glazbene sposobnosti, tonske glazbene sposobnosti

Hrčak ID:

287803

URI

https://hrcak.srce.hr/287803

Datum izdavanja:

20.12.2022.

Posjeta: 415 *