Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53745/bs.92.2.3

Analiza i komparacija neopravdanih izostanaka učenika s nastave u katoličkim i javnim gimnazijama u Hrvatskoj – ususret perspektivi logopedagogije

Mara Plaza Leutar ; Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske, Zagreb, Hrvatska
Ana Thea Filipović orcid id orcid.org/0000-0002-0119-1940 ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 469 Kb

str. 229-253

preuzimanja: 349

citiraj


Sažetak

U članku se analiziraju i uspoređuju podatci o neopravdanim izostancima s nastave učenika dvanaest katoličkih i dvanaest javnih gimnazija u Hrvatskoj. Istraživanje je obuhvatilo 87 odjeljenja prvih gimnazijskih razreda, u kojima je na kraju školske godine 2019./2020. evidentirano 1990 učenika. Ukupno dvanaest katoličkih gimnazija nalazi se u jedanaest gradova i deset županija. U svrhu usporedbe metodom slučajnog odabira uzeto je također dvanaest javnih gimnazija iz referentnih gradova i županija. Istraživanjem se željelo utvrditi postoji li statistički značajna razlika u broju neopravdanih izostanaka s nastave učenika javnih i katoličkih gimnazija te ih povezati s mogućim vrijednosnim usmjerenjem škola i perspektivom logopedagogije. Također je ispitana razlika prema spolu učenika te između županija u kojima se nalaze dotične škole. Rezultati ukazuju na postojanje statistički značajne razlike u broju neopravdanih izostanaka s nastave u korist katoličkih gimnazija. Mladići imaju više neopravdanih izostanaka s nastave nego djevojke u ukupnom uzorku kao i u uzorku učenika javnih gimnazija, dok u katoličkim gimnazijama nije primijećena statistički značajna razlika po spolu. Utvrđena je statistički značajna razlika u broju neopravdanih izostanaka u različitim županijama. Rasprava rezultata u perspektivi logopedagogije nudi novi aspekt istraživanja u odgojno-obrazovnom djelovanju.

Ključne riječi

neopravdani izostanci; javna gimnazija; katolička gimnazija; odgojna dimenzija škole; logopedagogija

Hrčak ID:

289216

URI

https://hrcak.srce.hr/289216

Datum izdavanja:

27.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 779 *