Original scientific paper
https://doi.org/10.32903/zs.68.1-2.1
PROFESIONALNA PODRŠKA POMOĆNIKA U NASTAVI UČENICIMA S TEŠKOĆAMA I NJIHOVA ULOGA U INKLUZIVNOM OBRAZOVANJU
Zlatko Bukvić
; Centar za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar, Varaždin
Abstract
Pomoćnici u nastavi i stručni komunikacijski posrednici relativno su novi oblik stručne podrške učenicima s posebnim obrazovnim potrebama u Hrvatskom školskom sustavu. U kontekstu hrvatskih osnovnih i srednjih škola one predstavljaju vrijedan izvor učenicima s teškoćama u učenju i invaliditetom kao podskupini učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Ministarstvo znanosti i obrazovanja brojnim dokumentima i projektima osigurava mogućnosti i realizaciju inkluzivnog obrazovanja. Pružanje ove vrste potpore pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika jedan je od načina razumne prilagodbe individualnim potrebama učenika. Na taj način učenici mogu iskoristiti svoje šanse za sudjelovanje u obrazovnom procesu ravnopravno s ostalima i bez diskriminacije na temelju teškoća i različitosti. Aktualne publikacije u području suradnje asistenata i nastavnika otkrivaju neke aspekte izazova inkluzivnog obrazovanja i prijedloge za njihovo poboljšanje. U ovom radu razmatra se uključenost pomoćnika u nastavi u Varaždinskoj županiji i gradu Varaždinu te njihova i učiteljska percepcija uloge pomoćnika u podršci učenicima s teškoćama na uzorku 160 ispitanika.
Keywords
učenici s posebnim potrebama; teškoće; pomoćnici u nastavi; Varaždinska županija
Hrčak ID:
289569
URI
Publication date:
30.12.2022.
Visits: 1.485 *