Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.29162/ANAFORA.v9i2.6

Placentalna retorika – narativna avangardnost Pisma nerođenom djetetu Oriane Fallaci

Astrid Kovačević orcid id orcid.org/0000-0001-7321-0277 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 147 Kb

str. 333-347

preuzimanja: 197

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra mogućnost novog, interdisciplinarnog, neopoststrukturalističkog tumačenja romana Oriane Fallaci Pismo nerođenom djetetu. Polazi se od spoznaja poststrukturalističke teorije teksta te psihoanalitičkog feminizma, koji se proširuju rezultatima istraživanja iz područja stilistike i metrike. Na temelju kritičkoga čitanja teorijske literature te lingvističkom analizom odabranih ulomaka romana, opisat će se prisutnost specifične, metaforički prikazane, tzv. placentalne retorike, izraženo fonične i taktilne retorike, kojom autorica briše granice tjelesnog i psihološkog, stvarnosti i fikcije, teksta i konteksta. Ova neobična prededipska retorika, uronjena u biološka tkiva i tjelesne tekućine, predstavlja se kao kozmički vodeni prostor heterogenog, prostor unutar kojeg žensko tijelo progovara. Intimna komunikacija majke i njezina djeteta u utrobi, odnosno autorice i njezina nerođenog teksta, neobičnom kvantitativnom i kvalitativnom distribucijom interpunkcijskih i prozodemskih elemenata, fonetsko-morfološkim varijacijama, te subverzivnim pripovijedačkim bricolage tehnikama, predstavlja se kao simbol retoričke slobode, prostor odsutstva patrijarhalnih autoriteta, prostor pluralne, inkluzivne i fluidne, ženske i ženstvene tekstualnosti, unutar koje fizičko postaje metafizičko, tjelesno postaje grafološko, a pisanje postaje karnalna materijalizacija ljudskoga glasa.

Ključne riječi

Oriana Fallaci, placentalna retorika, psihoanalitički feminizam, francuski poststrukturalizam, taktilna retorika, antiedipska estetika, spolnost u jeziku

Hrčak ID:

291506

URI

https://hrcak.srce.hr/291506

Datum izdavanja:

28.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 602 *