Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31299/log.12.2.4

Stupanj obrazovanja roditelja djece uključene u Dječji vrtić Poliklinike SUVAG i vrijeme uključivanja u dijagnostičkorehabilitacijski postupak

Magdalena Božić ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Dječji vrtić Poliklinike SUVAG, Služba za medicinsku rehabilitaciju djece predškolske dobi, Ljudevita Posavskog 10, 10 000 Zagreb, Hrvatska
Ivona Ištvanfi ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Dječji vrtić Poliklinike SUVAG, Služba za medicinsku rehabilitaciju djece predškolske dobi, Ljudevita Posavskog 10, 10 000 Zagreb, Hrvatska
Ana-Marija Martinović ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Dječji vrtić Poliklinike SUVAG, Služba za medicinsku rehabilitaciju djece predškolske dobi, Ljudevita Posavskog 10, 10 000 Zagreb, Hrvatska
Ana Stipić Lihić ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Dječji vrtić Poliklinike SUVAG, Služba za medicinsku rehabilitaciju djece predškolske dobi, Ljudevita Posavskog 10, 10 000 Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 301 Kb

str. 71-76

preuzimanja: 204

citiraj


Sažetak

Istraživanja dovode u vezu niži stupanj obrazovanja majke s povećanim rizikom za razvoj jezično-govornih
teškoća (Campbell i sur., 2003; Stanton-Chapman i sur., 2002). Prvi je cilj ovog istraživanja - ispitati postoje
li razlike u stupnju obrazovanja roditelja djece uključene u Dječji vrtić Poliklinike SUVAG u odnosu na
roditelje djece uključene u redovni sustav predškolskog odgoja i obrazovanja. Uzorak sudionika sastoji
se od dvije skupine, 207 djece s prebivalištem u Gradu Zagrebu uključene u kompleksnu rehabilitaciju
u Dječjem vrtiću Poliklinike SUVAG u posljednje dvije godine, te jednak broj djece uključene u 5 vrtića
Grada Zagreba, izjednačenih po dobi. Drugi je cilj ovog istraživanja - ispitati u kojoj se kronološkoj
dobi djeca s poremećajima komunikacije, jezika i govora uključuju u dijagnostičko-rehabilitacijski
postupak u Poliklinici SUVAG s obzirom na prethodnu uključenost u redovni sustav predškolskog odgoja
i obrazovanja. Svrha je ovog istraživanja - pridonijeti spoznajama o povezanosti stupnja obrazovanja
roditelja djece s poremećajima komunikacije, jezika i govora, te vremenu uključivanja u dijagnostičkorehabilitacijski postupak s obzirom na prethodnu uključenost u redovni sustav predškolskog odgoja i
obrazovanja. Rezultati istraživanja pokazuju da postoji statistički značajna razlika u stupnju obrazovanja
roditelja djece uključene u Dječji vrtić Poliklinike SUVAG u odnosu na roditelje djece uključene u redovni
sustav predškolskog odgoja i obrazovanja. Djeca koja su prethodno bila uključena u sustav predškolskog
odgoja i obrazovanja, kasnije se uključuju u dijagnostičko-rehabilitacijski postupak u Poliklinici SUVAG
u odnosu na djecu koja prethodno nisu pohađala redovni sustav predškolskog odgoja i obrazovanja.

Ključne riječi

Dječji vrtić Poliklinike SUVAG, stupanj obrazovanja roditelja, vrijeme uključivanja u dijagnostičkorehabilitacijski postupak, predškolski odgoj i obrazovanje, jezično-govorne teškoće

Hrčak ID:

292598

URI

https://hrcak.srce.hr/292598

Datum izdavanja:

31.1.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 675 *