Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.14256/JCE.3570.2022

Odnos koristi i troškova korištenja betona s udjelom zgure iz visoke peći kao cestovnoga kolnika

Tacettin Geçkil
Mehmet Mahmut Tanyıldızı
Ceren Beyza İnce


Puni tekst: hrvatski pdf 4.282 Kb

str. 23-37

preuzimanja: 170

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 4.271 Kb

str. 23-37

preuzimanja: 144

citiraj


Sažetak

U ovome istraživanju ispitani su upotreba betona s udjelom zgure iz visoke peći (eng. blast furnace slag - BFS) u postotku od 15, 20, 25 i 30 % u odnosu na masu cementa, kao cestovnoga kolnika na tlima slabe nosivosti te odnos koristi i troškova u njegovoj upotrebi. Pripremljeni uzorci betona podvrgnuti su fizikalnim i mehaničkim ispitivanjima prateći njegovanje različitoga trajanja, čime je utvrđeno da se čvrstoća uzoraka kojima je dodan BFS povećala te da je bila najveća kod uzoraka s udjelom BFS-a od 20 %. Štoviše, prema metodi projektiranja AASHTO 1993, dokazano je da se debljina betonskoga kolnika kojemu je dodan BFS smanjila za 1,58 do 3,38 %, a da su se troškovi smanjili za 5,59 do 10,30 %.

Ključne riječi

cestovni kolnik; beton s udjelom zgure iz visoke peći; tlo vrlo slabe nosivosti; betonska ploča; metoda projektiranja AASHTO

Hrčak ID:

294600

URI

https://hrcak.srce.hr/294600

Datum izdavanja:

1.3.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 919 *