Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2022.2.4.7

UMJETNA INTELIGENCIJA U ODNOSIMA S JAVNOŠĆU

Zoran Tomić ; Sveučilište u Mostaru
Tomislav Volarić ; Sveučilište u Mostaru
Đorđe Obradović orcid id orcid.org/0000-0003-1988-8874 ; Sveučilište u Dubrovniku


Puni tekst: hrvatski pdf 118 Kb

str. 7-16

preuzimanja: 1.122

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 170 Kb

str. 16-16

preuzimanja: 119

citiraj


Sažetak

Uključivanje novih tehnologija, posebno onih zasnovanih na različitim principima i primjenama umjetne inteligencije (AI), tjera moderno društvo na promišljanje i reorganizaciju postojećih sustava. Može se reći da je organizacija društva zrcalna slika mogućnosti tehnologije kojom društvo raspolaže. Nova komunikacijska revolucija već je nastupila i pred ljudima su novi izazovi. Profesijama koje se temelje na komuniciranju, kao što su i odnosi s javnošću, umjetna inteligencija može pomoći, ali ujedno zahtijeva još više znanja i stručnosti kako bi se dobiveni rezultati pravilno shvatili i primijenili. Umjetna inteligencija i strojno učenje danas su poznati pojmovi. Koriste se u mnogim područjima društvene zbilje pa i u odnosima s javnošću. Obrada golemih količina podataka brža je i preciznija zahvaljujući umjetnoj inteligenciji koja u brojnim djelatnostima pa tako i u odnosima s javnošću sve više preuzima jednostavne, ponavljajuće poslove. Osim što odnosi s javnošću zastupaju interese organizacije za koju rade, postoji i etička obveza služenja javnomu interesu. Dakle oko implementacije umjetne inteligencije potrebno je razmotriti način na koji se podatci prikupljaju i koriste jer, kao i svaka druga tehnologija, ona sama po sebi nije ni dobra, ni loša, nego to ovisi o korisnicima koji je rabe.

Ključne riječi

umjetna inteligencija (AI); strojno učenje; odnosi s javnošću; javni interes; komunikacijska revolucija

Hrčak ID:

295744

URI

https://hrcak.srce.hr/295744

Datum izdavanja:

30.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.283 *