Pregledni rad
ISTRAŽIVANJE STAVOVA POTROŠAČA O OGLAŠAVANJU
Patricija Mikulaš
; Fakultet organizacija i informatike, Sveučilišta u Zagrebu, Pavlinska 2, 42000 Varaždin, Hrvatska
Damir Dobrinić
orcid.org/0000-0002-8489-2688
; Fakultet organizacija i informatike, Sveučilišta u Zagrebu, Pavlinska 2, 42000 Varaždin, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovog rada je istražiti stavove potrošača o oglašavanju i njihovo ponašanje u svezi oglašavanja, odnosno reakcije na oglase. Temeljem pregleda literature izrađen je konceptualni model istraživanja te su formirane hipoteze koje su provjerene metodom modeliranja strukturnih jednadžbi korištenjem programskog paketa SPSS AMOS 26. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika kojeg su pravilno popunila 255 ispitanika na području Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazuju pozitivnu povezanost ugodnosti oglašavanja i ekonomske koristi sa stavovima o oglašavanju te stavova o oglašavanju s ponašanjem potrošača. Pozitivna povezanost informiranja o proizvodu i društvene uloge oglašavanja sa stavovima o oglašavanju nije utvrđena. Negativna povezanost materijalizma i zavaravanja sa stavovima o oglašavanju je utvrđena, a negativna povezanost iskrivljenih vrijednosti sa stavovima nije utvrđena.
Ključne riječi
stavovi; ponašanje potrošača; oglašavanje; oglasi
Hrčak ID:
295893
URI
Datum izdavanja:
17.3.2023.
Posjeta: 1.032 *