Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

ISTRAŽIVANJE STAVOVA POTROŠAČA O OGLAŠAVANJU

Patricija Mikulaš ; Fakultet organizacija i informatike, Sveučilišta u Zagrebu, Pavlinska 2, 42000 Varaždin, Hrvatska
Damir Dobrinić orcid id orcid.org/0000-0002-8489-2688 ; Fakultet organizacija i informatike, Sveučilišta u Zagrebu, Pavlinska 2, 42000 Varaždin, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 358 Kb

str. 107-120

preuzimanja: 321

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada je istražiti stavove potrošača o oglašavanju i njihovo ponašanje u svezi oglašavanja, odnosno reakcije na oglase. Temeljem pregleda literature izrađen je konceptualni model istraživanja te su formirane hipoteze koje su provjerene metodom modeliranja strukturnih jednadžbi korištenjem programskog paketa SPSS AMOS 26. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika kojeg su pravilno popunila 255 ispitanika na području Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazuju pozitivnu povezanost ugodnosti oglašavanja i ekonomske koristi sa stavovima o oglašavanju te stavova o oglašavanju s ponašanjem potrošača. Pozitivna povezanost informiranja o proizvodu i društvene uloge oglašavanja sa stavovima o oglašavanju nije utvrđena. Negativna povezanost materijalizma i zavaravanja sa stavovima o oglašavanju je utvrđena, a negativna povezanost iskrivljenih vrijednosti sa stavovima nije utvrđena.

Ključne riječi

stavovi; ponašanje potrošača; oglašavanje; oglasi

Hrčak ID:

295893

URI

https://hrcak.srce.hr/295893

Datum izdavanja:

17.3.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.032 *