Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.15291/ai.3650

Metakognitivna svjesnost studenata o slušanju na nastavi stranoga jezika

Ana MAROEVIĆ ; Odjel za talijanistiku, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Kristina JORDAN ; Odjel za talijanistiku, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 435 Kb

str. 241-264

preuzimanja: 107

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra slušanje kao vještina učenja stranoga jezika, u
ovom slučaju na preddiplomskom studiju Talijanskoga jezika. To je
vještina kojoj se često ne pridaje dovoljno pozornosti, a s ostale tri vještine
(čitanje, pisanje i govorenje) put je k uspješnom učenju stranoga
jezika. Cilj rada dobiti je uvid u metakognitivnu svjesnost studenata
o njihovoj metodi slušanja stranog jezika na jezičnim vježbama talijanskog
jezika. Istraživanje je provedeno prema predlošku upitnika
MALQ (Metacognitive Awareness Listening Questionnaire) koji su
predložili Vandergrift i Goh (2012), uz dva dodatna otvorena pitanja.
Prema rezultatima upitnika studenti, s jedne strane, imaju pozitivan
stav prema slušanju i prvi je dojam da su uspješni slušatelji. S druge
strane, analiza njihovih odgovora, a posebno otvorenih pitanja, otkriva
kako ne pokazuju dobro vladanje strategijama koje su potrebne za
uspješno slušanje. Zaključujemo da je ovakav upitnik vrlo koristan
alat u osvješćivanju problema i promišljanju o strategijama slušanja, a
nastavnikova je uloga pomoći studentima svjesno razvijati strategije,
kao put postizanju samostalnosti u njihovoj primjeni.

Ključne riječi

slušanje; strani jezik; metakognitivna svjesnost; strategije; upitnik MALQ

Hrčak ID:

296321

URI

https://hrcak.srce.hr/296321

Datum izdavanja:

23.3.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 270 *