Stručni rad
Izrada javnozdravstvenog programa promocije zdravlja „Anti-stres program za učitelje“
Stela Bakarčić
; Polaznice Poslijediplomskog specijalističkog studija Promocija zdravlja i prevencija ovisnosti na Medicinskom fakultetu u Rijeci
Ivana čorić
; Polaznice Poslijediplomskog specijalističkog studija Promocija zdravlja i prevencija ovisnosti na Medicinskom fakultetu u Rijeci
Renata Domijan
orcid.org/0009-0004-5983-2490
; Polaznice Poslijediplomskog specijalističkog studija Promocija zdravlja i prevencija ovisnosti na Medicinskom fakultetu u Rijeci
Nataša Dragaš Zubalj
; Polaznice Poslijediplomskog specijalističkog studija Promocija zdravlja i prevencija ovisnosti na Medicinskom fakultetu u Rijeci
Nataša Jurković
; Polaznice Poslijediplomskog specijalističkog studija Promocija zdravlja i prevencija ovisnosti na Medicinskom fakultetu u Rijeci
Daniela Krnić
; Polaznice Poslijediplomskog specijalističkog studija Promocija zdravlja i prevencija ovisnosti na Medicinskom fakultetu u Rijeci
Marina Njegovan
; Polaznice Poslijediplomskog specijalističkog studija Promocija zdravlja i prevencija ovisnosti na Medicinskom fakultetu u Rijeci
Ksenija Petelin
; Polaznice Poslijediplomskog specijalističkog studija Promocija zdravlja i prevencija ovisnosti na Medicinskom fakultetu u Rijeci
Tanja Rizner
orcid.org/0009-0009-8827-9336
; Polaznice Poslijediplomskog specijalističkog studija Promocija zdravlja i prevencija ovisnosti na Medicinskom fakultetu u Rijeci
Nataša Tomljanović
; Polaznice Poslijediplomskog specijalističkog studija Promocija zdravlja i prevencija ovisnosti na Medicinskom fakultetu u Rijeci
Sažetak
Stres na radnom mjestu danas predstavlja globalni javnozdravstveni problem te je jedan od najvećih uzroka profesionalnih bolesti i bolovanja kako u Europi tako i u svijetu. Istraživanja pokazuju da u kategoriju izrazito stresne profesije spada i zanimanje učitelj. Cilj našeg istraživanja bio je utvrditi razinu stresa kod učitelja Primorsko-goranske županije te na osnovu dobivenih rezultata osmisliti javnozdravstveni program za učitelje. Metode: Ispitali smo 157 ispitanika iz 6 osnovnih škola PGŽ podijelivši ih prema dobi, spolu, mjestu stanovanja i radnom mjestu. Primijenili smo upitnik koji se sastoji od demografskih podataka i skalu stresa PERCEIVED STRESS SCALE (PSS), autora Sheldona Cohena. Rezultati: Učitelji PGŽ smatraju najvećim izvorom stresa posao. Učitelji predmetne nastave su više izloženi stresu od učitelja razredne nastave. Zaključak: Kako se vidi iz rezultata istraživanja, i učitelji osnovnih škola PGŽ doživljavaju visoku razinu stresa na poslu te smo, s ciljem njegovog smanjenja, osmislili javnozdravstveni program „Anti-stres program za učitelje“ koji će se provoditi u osnovnim školama PGŽ.
Ključne riječi
percepcija stresa,stres kod učitelja,stres na radnom mjestu,„Anti-stres program“
Hrčak ID:
297080
URI
Datum izdavanja:
7.4.2013.
Posjeta: 404 *