Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Promocija mentalnog zdravlja u školama – programi socijalnog i emocionalnog učenja

Tanja Rizner orcid id orcid.org/0009-0009-8827-9336 ; Osnovna škola Ivana Rabljanina Rab, Banjol 10, Rab


Puni tekst: hrvatski PDF 102 Kb

str. 77-83

preuzimanja: 84

citiraj


Sažetak

Mogućnost razvoja emocionalne inteligencije, odnosno emocionalne pismenosti otvara vrata stvaranju niza programa za učenje i poticanje emocionalnog razvoja. Takvi programi danas zajednički predstavljaju okvir za socijalno i emocionalno učenje (SEU). Ono predstavlja kapacitet za prepoznavanje i ovladavanje emocijama, efikasnom rješavanju problema i ostvarivanju pozitivnih odnosa s drugima, kompetencija koje su očigledno esencijalne za sve učenike. Provedeni i evaluirani Program emocionalne pismenosti u jednoj otočnoj školi je dokazano utjecao na povećanje učeničkog poznavanja riječi koje imenuju emocije. A ta je mjera povezana s višom razinom samoprocjene altruizma i empatije te nižom razinom agresivnosti i depresivnosti kod djece prema nalazima u literaturi. Utječući na razvoj niza vještina, programi socijalnog i emocionalnog učenja predstavljaju i programe koji promiču mentalno zdravlje u školama.  

Ključne riječi

emocionalna inteligencija,emocionalna pismenost,SEU,programi socijalnog i emocionalnog učenja,promocija mentalnog zdravlja

Hrčak ID:

297081

URI

https://hrcak.srce.hr/297081

Datum izdavanja:

7.4.2013.

Posjeta: 164 *