Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Pokušaj konstrukcije i preliminarne validacije upitnika fonološke svjesnosti kod predškolske djece (An attempt to construct and preliminary validate the phonologic awareness questionnaire at the preschool children )

Maja Pavić ; Dječji vrtić «Trnoružica», Zagreb
Joško Sindik ; Dječji vrtić «Trnoružica», Zagreb


Puni tekst: hrvatski PDF 420 Kb

preuzimanja: 32

citiraj


Sažetak

Glavni problem ovog istraživanja je: konstruirati i utvrditi metrijske karakteristike u pilot-verziji upitnika za procjenu fonološke svjesnosti. Utvrđena je pouzdanost te faktorska struktura upitnika te ispitana povezanost upitnika s dimenzijama razvojnih kompetencija predškolske djece, te dva upitnika spremnosti djeteta za polazak u školu. Ispitan je prigodni uzorak sve predškolske djece koja su bili školski obveznici u idućoj školskoj godini (72), iz odgojnih skupina Dječjeg vrtića «Trnoružica » u Zagrebu, primjenom Upitnika fonološke svjesnosti (UFS), Santa Barbara zdravi start upitnik za odgajatelje (SBZSZO), Ravenovim progresivnim matricama u boji te Grafičkim testom perceptivne organizacije (Bender-Santucci). Utvrđeno je da Upitnik fonološke svjesnosti (UFS) posjeduje vrlo zadovoljavajuće metrijske karakteristike, a značajno je povezan i s razvojnim kompetencijama ,i s perceptivnom organizacijom, a nešto u manjoj mjeri i s neverbalnom inteligencijom. Dane su implikacije za praktični rad.

Ključne riječi

djeca,fonološka svjesnost,kompetencije,predškolski,validacija

Hrčak ID:

297507

URI

https://hrcak.srce.hr/297507

Datum izdavanja:

7.7.2009.

Posjeta: 72 *