Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Stimulacija emocionalnog razvoja djece

Marta Ljubešić ; Odsjek za logopediju Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski PDF 161 Kb

preuzimanja: 158

citiraj


Sažetak

U članku se prikazuju obilježja ranog emocionalnoga razvoja djece i uvjeti koji pogoduju zdravom razvoju. Emocije i njihove razvojne promjene u prvoj godini života nije moguće proučavati izvan dijade roditelj-dijete. Ovu dijadu odlikuje uspostavljanje snžnog emocionalnog odnosa između djeteta i roditelja i međusobna regulacija ponašanja koju opažamo u njihovim interakcijama. Rane su interakcije i emocionalne razmjene u velikoj mjeri u funkciji djetetova učenja odnosno psihičkoga razvoja i njihov skladni razvoj značajan je zaštitni čimbenik mentalnog razvoja djece s dugoročnim učincima na socijalnu i kognitivnu razvojnu domenu. Rane interakcije mogu biti narušene uslijed različitih čimbenika kako na strani roditelja tko i na strani djeteta. Najčešće spominjani rizični čimbenici su psihosocijalna nezrelost za roditeljstvo, duševne bolesti, osobito depresija ili dugotrajna izloženost stresu, te neurorazvojni čimbenici rizika ili djetetove zdravstvene odnosno razvojne teškoće. Suvremena istraživanja ukazuju na povezanost emocionalnoga razvoja s ostalim razvojnim domenama u djeteta. Svako dijete ima svoj jedinstven temperament i druga razvojna obilježja i pružanjem ranog iskustva koje odgovara djetetovoj prirodi potiče se zdravi socio-emocionalni razvoj, preveniraju teškoće učenja i ponašanja i osposobljava se dijete za puni razvoj vlastitih potencijala.

Ključne riječi

emocionalni razvoj,emocionalna komunikacija,rane interakcije,mentalno zdravlje dojenčadi

Hrčak ID:

298076

URI

https://hrcak.srce.hr/298076

Datum izdavanja:

26.8.2015.

Posjeta: 334 *