Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31664/ripu.2022.46.04

Između autografa i radionice: slika Poklonstvo kraljeva Jeana II. Restouta

Sanja Cvetnić orcid id orcid.org/0000-0002-0529-5229 ; Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 410 Kb

str. 59-68

preuzimanja: 332

citiraj


Sažetak

Slika Poklonstvo kraljeva nalazi se u zbirci biskupa Đure Kokše od početka osamdesetih godina 20. stoljeća s atribucijom Jeanu II. Restoutu, proslavljenom članu dinastije normandijskih slikara i jednoj od perjanica pariške slikarske scene. Članak analizira umjetničku praksu sakralnih narudžbi u kasnobaroknom slikarstvu u Parizu i u francuskoj provinciji te ističe izvorište rješenja Restoutova Poklonstva kraljeva u opusu njegova učitelja i ujaka Jeana Jouveneta. Usprkos potpisu »Restout« na slici iz zbirke biskupa Kokše, njezine likovne značajke i usporedba s potvrđenim Restoutovim autografima u Sèvresu kraj Pariza (1718.) i Saint-Jean-de-Luzu u Baskiji (1727.) upućuju na to da se radi o radioničkoj replici, koju je – prema starijoj radioničkoj praksi, a koja se tada postupno mijenjala uz uvođenje autorski isključivoga atributivnog pojma »autograf«, kako ga danas razumijemo – za potrebe tržišta bilo moguće autorizirati potpisom.

Ključne riječi

Jean II. Restout; radionica; francusko slikarstvo 18. stoljeća; zbirka biskupa Đure Kokše

Hrčak ID:

299790

URI

https://hrcak.srce.hr/299790

Datum izdavanja:

31.12.2022.

Posjeta: 806 *