Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31664/ripu.2022.46.04
Između autografa i radionice: slika Poklonstvo kraljeva Jeana II. Restouta
Sanja Cvetnić
orcid.org/0000-0002-0529-5229
; Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Slika Poklonstvo kraljeva nalazi se u zbirci biskupa Đure Kokše od početka osamdesetih godina 20. stoljeća s atribucijom Jeanu II. Restoutu, proslavljenom članu dinastije normandijskih slikara i jednoj od perjanica pariške slikarske scene. Članak analizira umjetničku praksu sakralnih narudžbi u kasnobaroknom slikarstvu u Parizu i u francuskoj provinciji te ističe izvorište rješenja Restoutova Poklonstva kraljeva u opusu njegova učitelja i ujaka Jeana Jouveneta. Usprkos potpisu »Restout« na slici iz zbirke biskupa Kokše, njezine likovne značajke i usporedba s potvrđenim Restoutovim autografima u Sèvresu kraj Pariza (1718.) i Saint-Jean-de-Luzu u Baskiji (1727.) upućuju na to da se radi o radioničkoj replici, koju je – prema starijoj radioničkoj praksi, a koja se tada postupno mijenjala uz uvođenje autorski isključivoga atributivnog pojma »autograf«, kako ga danas razumijemo – za potrebe tržišta bilo moguće autorizirati potpisom.
Ključne riječi
Jean II. Restout; radionica; francusko slikarstvo 18. stoljeća; zbirka biskupa Đure Kokše
Hrčak ID:
299790
URI
Datum izdavanja:
31.12.2022.
Posjeta: 806 *