Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.11608/sgnj.28.1.1

Zadovoljstvo roditelja organizacijom dječje otorinolaringološke jednodnevne kirurgije u Dječjoj bolnici Srebrnjak

Marija Igrec orcid id orcid.org/0009-0004-5815-0359 ; Odjel za anesteziologiju i reanimatologiju dječje dobi, Dječja bolnica Srebrnjak, 10 000 Zagreb, Hrvatska
Ivan Šklebar orcid id orcid.org/0000-0002-4557-7626 ; Klinika za anesteziologiju, reanimatologiju i intenzivno liječenje, Klinička bolnica “Sveti Duh”, 10 000 Zagreb, Hrvatska; Medicinski fakultet Hrvatskog katoličkog sveučilišta, 10 000 Zagreb, Hrvatska; Veleučilište u Bjelovaru, 43 000 Bjelovar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 93 Kb

str. 8-13

preuzimanja: 162

citiraj


Sažetak

Uvod: Jednodnevna kirurgija podrazumijeva izvođenje terapijskog postupka i odlazak kući u istom danu. Takav je način liječenja idealan za djecu i roditelje jer su stres i strah od boravka u bolnici svedeni na minimum. Pružanje zdravstvene skrbi putem jednodnevne dječje kirurgije može uvelike povećati zadovoljstvo roditelja i percepciju kvalitete pruženih zdravstvenih usluga, a istovremeno racionalizirati troškove.
Cilj: Cilj je istraživanja ispitati zadovoljstvo roditelja organizacijom rada na otorinolaringološkoj jednodnevnoj dječjoj kirurgiji te detektirati potencijalna područja za poboljšanje.
Metode i ispitanici: Istraživanje je presječna prospektivna studija koja je provedena u Dječjoj bolnici Srebrnjak na otorinolaringološkoj jednodnevnoj dječjoj kirurgiji u razdoblju od 1. siječnja 2021. do 1. lipnja 2021. godine. Uzorak je činilo 100 ispitanika. Ispitanici su bili roditelji, skrbnici ili pratnja djeci koja su dolazila na operaciju u Dječju bolnicu Srebrnjak. Pristupalo im se na Odjelu otorinolaringološke jednodnevne dječje kirurgije prije otpusta kući sa zamolbom da ispune upitnik uz osiguranje dobrovoljnosti i anonimnosti. Za potrebe istraživanja koristio se validirani upitnik o zadovoljstvu pacijenata pruženom skrbi u dnevnoj bolnici pod nazivom Core questionnaire for the assessment of Patient Satisfaction – Day care (COPS-D). Upitnik je preveden na hrvatski jezik i modificiran za potrebe istraživanja.
Rezultati: Rezultati su pokazali visoku razinu zadovoljstva u svim ispitanim domenama. U domenama prijeoperacijske pripreme, Odjela otorinolaringološke jednodnevne dječje kirurgije, operacijske sale i sestrinske skrbi zadovoljno je svih 100 ispitanika. Liječničkom skrbi zadovoljno je 98 ispitanika, informacijama 99 ispitanika, a 97 ispitanika iskazalo je zadovoljstvo na području autonomije. Cjelokupnom organizacijom rada zadovoljno je svih 100 ispitanika. Ispitanici su najmanju razinu zadovoljstva iskazali kod pitanja o privatnosti tijekom posjete i pregleda, pa je to potencijalno područje za poboljšanje rada otorinolaringološke jednodnevne dječje kirurgije.
Zaključak: Na temelju dobivenih rezultata utvrđena je visoka razina zadovoljstva roditelja organizacijom rada otorinolaringološke jednodnevne dječje kirurgije. Ovakav model organizacije rada možemo preporučiti svim ustanovama i odjelima koji pružaju kirurško liječenje djeci.

Ključne riječi

jednodnevna dječja kirurgija; zadovoljstvo roditelja; organizacija rada

Hrčak ID:

299859

URI

https://hrcak.srce.hr/299859

Datum izdavanja:

14.4.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 478 *