Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.15291/libellarium.v1i2.309

Korištenje 2.0 marketinga na web stranicama hrvatskih nakladnika za djecu i mlade

Ivana Ostrički ; Osnovna škola kralja Tomislava Našice, Našice, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 170 Kb

str. 139-160

preuzimanja: 84

citiraj


Sažetak

Digitalna je tehnologija iznimno značajan dio svakodnevice mrežne generacije, koja je rođena i odrasta u potpuno drukčijem medijsko-komunikacijskom kontekstu od bilo koje prijašnje generacije. Tradicionalne strategije nakladničkog marketinga treba revidirati kako bi obuhvatile informacijske navike i kompetencije nove generacije. Don Tapscott proveo je opsežno istraživanje svakodnevnih navika ove generacije te uočio osam normi koje primjenjuju u svojim aktivnostima: sloboda, personalizacija, pomno istraživanje, integritet, suradnja, zabava, brzina i inovacija. Ova generacija želi aktivno sudjelovati u kreiranju novih proizvoda te u donošenju odluka o kupnji i vrijednosti proizvoda. Umjesto o konzumentima, govorimo o tzv. prozumentima na koje tvrtke i njihov gerilski marketing nemaju velik utjecaj. Oni ne vjeruje reklamama, već o proizvodu raspravljaju s prijateljima i mladim autoritetima u online zajednicama (mreže n-utjecaja). Tapscott predlaže upotrebu koncepta 2.0 ili ABCDE marketinga temeljenog na načelima proizišlih iz potrošačke prakse nove generacije - bilo gdje, marka, komunikacija, otkriće i iskustvo.

U radu su analizirane mrežne stranice četrnaestero hrvatskih nakladnika za djecu i mlade s obzirom na implementaciju načela 2.0 marketinga i njegove usmjerenosti na navedenu populaciju. Cilj je rada ukazati na nedostatke u oblikovanju i funkcijama mrežnih stranica nakladnika, vezane za komunikaciju i aktivno uključivanje djece i mladih u nakladničko poslovanje. Rezultati istraživanja mogu doprinijeti identifikaciji poželjnih komunikacijskih strategija usmjerenih na mrežnu generaciju. Načela 2.0 marketinga odabrana su kao predmet istraživanja zato što su rezultat opsežnog istraživanja temeljenog na izravnoj komunikaciji s pripadnicima mrežne generacije, a mrežne stranice zato što su mjesta na kojima saznajemo najviše potrebnih informacija o nakladniku i njegovu poslovanju. Prije analize hrvatskih mrežnih stranica provedena je analiza mrežnih stranica petero britanskih nakladnika s dugom tradicijom koja sugerira kvalitetno organizirano poslovanje. Prikupljeni su podaci poslužili kao referentni podaci za prepoznavanje načela 2.0 marketinga na mrežnim stranicama hrvatskih nakladnika. Načela koja su tražena kod hrvatskih nakladnika su sljedeća: društvena angažiranost, brendiranje, dodatni sadržaji, personalizacija, sučelje prilagođeno novoj generaciji, online zajednice i društvene mreže.

Mrežne stranice hrvatskih nakladnika uglavnom ne potiču komunikaciju s djecom i mladima. Nakladnici nisu prepoznali važnost mreže n-utjecaja i kreiranja ili povezivanja s postojećim online zajednicama. Posebno je uočljiv nedostatak poticanja aktivnog uključivanja ove populacije u kreiranje nakladničkih proizvoda i brendova te u određivanje njihove vrijednosti i neprepoznavanje potrebe izgradnje potrošačkog iskustva. Stoga bi nakladnici trebali ostvariti suradnju sa stručnjacima koji sudjeluju u odgoju i obrazovanju djece, ali se također okrenuti pripadnicima nove generacije, posebice onima koji imaju utjecaj na njihov kulturni i zabavni život.

Ključne riječi

mrežna generacija, 2.0 (ABCDE) marketing, nakladničke mrežne stranice, komunikacijske strategije

Hrčak ID:

300150

URI

https://hrcak.srce.hr/300150

Datum izdavanja:

1.7.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 258 *