Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

O (ne)vidljivosti muzejske knjige: uz 40. izložbu izdavačke djelatnosti hrvatskih muzeja i galerija

Snježana Radovanlija Mileusnić ; Muzejski dokumentacijski centar, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 120 Kb

str. 189-192

preuzimanja: 73

citiraj


Sažetak

40. izložba izdavačke djelatnosti hrvatskih muzeja i galerija, jedinstveni i tradicionalni izložbeni projekt, koja se kontinuirano održava od 1982. godine, popraćena je stručnim skupom pod nazivom Kako postati vidljiv(iji) – promidžba i marketing muzejskih publikacija. Nakon četiri desetljeća neprekidnog rada na promicanju muzejskog izdavaštva kroz organizaciju muzejskih izložbi knjiga, autorica i organizatorica Izložbe, odlučila se za temu vidljivosti. Upravo je kontradikcija zašto razgovarati o nečemu što se vidi bila poticaj da se otvori nova muzeološka tema. Autorica uočava kako se tiskane muzejske knjige konzultiraju uglavnom u uskim krugovima stručnjaka i muzealaca, a širu čitateljsku publiku najvećim dijelom čine posjetitelji muzeja, koji pak najviše vole suvenirska, lijepim ilustracijama opremljena izdanja. Poznato je kako svaka knjiga ima svoga čitatelja, ali što ako on nema informaciju da takva knjiga postoji jer informacija nije plasirana u javnost? Kako je moguće da u informatičko doba, kada se bezbroj informacija svake minute roji svijetom, nema informacija o nečemu što postoji u fizičkom obliku? Je li zaista dovoljno sav uloženi trud i financijska sredstva opravdati otisnutom knjigom, a ne omogućiti joj njezinu osnovnu funkciju – da bude čitana? Ovo su neka od postavljenih pitanja na stručnom skupu, na koja je svoje odgovore ponudilo 13 stručnjaka različitih struka.

Ključne riječi

Marketing; Muzejska izdavačka djelatnost; Izdavačka djelatnost hrvatskih muzeja i galerija; Hrvatska

Hrčak ID:

303939

URI

https://hrcak.srce.hr/303939

Datum izdavanja:

11.12.2022.

Posjeta: 160 *