Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.61.1.5
Socijalne i emocionalne kompetencije učitelja: Temelj za socijalno i emocionalno učenje u školama
Iva Odak
orcid.org/0000-0002-4249-4964
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Hrvatska
Iris Marušić
orcid.org/0000-0003-4837-790X
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Hrvatska
Jelena Matić Bojić
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Hrvatska
Saša Puzić
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Hrvatska
Hrvoje Bakić
; Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Zagreb, Hrvatska
Nina Eliasson
; Sveučilište Mid Sweden, Sundsvall, Švedska
Barbara Gasteiger Klicpera
orcid.org/0000-0002-1101-5457
; Sveučilište u Grazu, Austrija
Katinka Gøtzsche
; Sveučilište u Aarhusu, Danska
Ana Kozina
; Pedagoški institut, Ljubljana, Slovenija
Iva Perković
orcid.org/0009-0001-3361-2770
; Mreža centara za obrazovne politike (NEPC), Zagreb, Hrvatska
Nina Roczen
orcid.org/0000-0002-6057-5215
; Leibnizov institut za međunarodna pedagoška istraživanja (DIPF), Frankfurt, Njemačka
Gina Tomé
; Svučilište u Lisabonu, Portugal
Manja Veldin
orcid.org/0000-0002-2212-4878
; Pedagoški institut, Ljubljana, Slovenija
Sažetak
Ovaj se rad usredotočuje na socijalno i emocionalno učenje i ističe empirijske nalaze o njegovoj
važnosti za učitelje, učenike i škole. Važnost socijalnog i emocionalnog učenja u školskim
okruženjima središnji je fokus istraživanja tijekom posljednjih 30 godina. Razvoj socijalnih i
emocionalnih kompetencija učitelja bio je bitan čimbenik za poboljšanje socijalnog i emocionalnog
učenja učenika. Samo kada su učitelji sposobni stvoriti školsku klimu u kojoj se učenici
osjećaju uključenima i dobrodošlima, učenici mogu razvijati i unaprijediti svoje socijalne i
emocionalne kompetencije. U ovom radu iznosimo glavne konceptualne okvire o socijalnom
i emocionalnom učenju, s naglaskom na CASEL okvir, relevantan i za mlade i za odrasle.
Nastavljamo usmjeravajući se na socijalne i emocionalne kompetencije učitelja, budući da su
učitelji jedni od ključnih figura za poticanje i razvoj socijalnih i emocionalnih kompetencija
u školskom okruženju. Zatim se bavimo pitanjem razvoja socijalnih i emocionalnih kompetencija
učitelja u različitim okruženjima. Posljednji dio rada povezuje socijalne i emocionalne
kompetencije učitelja i učenika. Naglašavamo važnost socijalnih i emocionalnih kompetencija
učitelja za zdrave odnose učitelja i učenika te za dobrobit i akademska postignuća učenika.
Budući da i učitelji trebaju podršku za razvoj ovih kompetencija, zalažemo se za sveobuhvatan
pristup na razini cijele škole kako bismo osigurali uspješnu implementaciju socijalnog i emocionalnog
učenja u razredima.
Ključne riječi
socijalno i emocionalno učenje; socijalne i emocionalne kompetencije učitelja; odnosi učitelj-učenik; stručno usavršavanje učitelja
Hrčak ID:
303943
URI
Datum izdavanja:
29.5.2023.
Posjeta: 2.386 *