Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.3935/rsp.v30i1.1917
Dimenzije treće misije sveučilišta iz perspektive sveučilišnih nastavnika i studenata
Maja Bosanac
orcid.org/0000-0002-0185-3473
; Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Novi Sad, Srbija
Jovana Milutinović
orcid.org/0000-0002-1121-8115
; Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Novi Sad, Srbija
Biljana Lungulov
orcid.org/0000-0002-6163-8986
; Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Novi Sad, Srbija
Sažetak
Nove uloge sveučilišta rezultiraju proširenjem tradicionalnih misija (nastave i istraživanja) u pravcu institucionalizacije i jačanja treće misije i povezivanja sveučilišta s društvenom zajednicom. U skladu s tim, cilj rada je ispitati percepcije sveučilišnih nastavnika i studenata o različitim misijama sveučilišta, s posebnim osvrtom na civilnu dimenziju koja je manje proučavana u odnosu na ekonomsku dimenziju treće misije. Istraživanje je obuhvatilo ukupno 1 048 ispitanika, od kojih 582 studenta i 466 nastavnika Sveučilišta u Novom Sadu i korišten je Upitnik o civilnoj misiji sveučilišta i obrazovanju za održivi razvoj. Dobiveni rezultati ukazuju da između nastavnika i studenata ima više sličnosti nego razlika u percepciji značaja različitih misija sveučilišta. Kada je riječ o razlikama, nastavnici pridaju veći značaj ulozi sveučilišta prilikom promocije civilnog zalaganja, dok studenti veći značaj pridaju ulozi prethodnih razina obrazovanja.
Ključne riječi
civilno zalaganje; istraživanje; nastava; sveučilište; treća misija
Hrčak ID:
304795
URI
Datum izdavanja:
4.6.2023.
Posjeta: 915 *