Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.17818/EMIP/2022/2.5

PONAŠANJE U TRANSPORTU, PERCIPIRANO ISKUSTVO I UPORABA PAMETNE TEHNOLOGIJE POSLJETITELJA TURISTIČKIH DESTINACIJA

Nataša Kovačić orcid id orcid.org/0000-0002-7905-6116 ; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Tomislav Car orcid id orcid.org/0000-0002-7577-0961 ; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Ljubica Pilepić Stifanich orcid id orcid.org/0000-0003-4344-451X ; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu


Puni tekst: engleski pdf 1.670 Kb

str. 439-472

preuzimanja: 375

citiraj


Sažetak

U svrhu utvrđivanja razlika u ponašanju posjetitelja turističkih destinacija, cilj je ovoga rada identificirati njihove navike, stavove i aktivnosti u vezi s transportnim mogućnostima kojima se svakodnevno koriste tijekom putovanja do destinacije te prilikom boravka u mjestu destinacije, uz naglasak na uporabi pametne tehnologije. Rezultati ovoga istraživanja dio su opsežnijeg istraživanja o ponašanju posjetitelja turističke destinacije, koje je provedeno u sklopu projekta Cekom – Competence Center for Smart Cities, gdje su se istraživački instrumenti i metode temeljili na ETIS metodologiji. Istraživanje je obuhvatilo približno 700 posjetitelja Primorsko-goranske županije, koja je uzeta kao studija slučaja. Rezultati istraživanja pokazali su da je pristupačnost jedan od ključnih čimbenika u odabiru destinacije sudionika istraživanja te da se njihovo svakodnevno ponašanje u transportu razlikuje od ponašanja kad putuju ili su na odmoru. Utvrđene su statistički značajne razlike u percipiranom iskustvu različitih grupa posjetitelja destinacije, kao i učestalost uporabe pametnih tehnologija među grupama posjetitelja različitog ponašanja u transportu. Jedno od ograničenja istraživanja u smislu generalizacije zaključaka jest to što je istraživanje bilo usmjereno na specifičnu destinaciju, kao i unaprijed određena struktura uzorka, što je u skladu s uvjetima koje projekt koji financira EU treba ispuniti. Razlike u ponašanju u transportu između grupa ili sudionika općenito te u odnosu na uporabu pametnih tehnologija trebalo bi potvrditi na većem uzorku, u drugim destinacijama. Uvažavanje aspekata ponašanja, tj. razlika u ponašanju u transportu i uporabi pametnih tehnologija ima društvene i praktične implikacije na destinacije, u kontekstu promijenjene dinamike u odnosima i ulogama dionika na turističkom tržištu.

Ključne riječi

ponašanje u transportu; posjetitelji destinacije; zadovoljstvo putovanjem; kvaliteta transportnih usluga; uporaba pametne tehnologije

Hrčak ID:

287321

URI

https://hrcak.srce.hr/287321

Datum izdavanja:

16.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.329 *