Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.17818/EMIP/2022/2.8
EKONOMSKO OKRUŽENJE KAO PRETKAZATELJ PODUZETNIČKIH NAMJERA
Željko Požega
; Ekonomski fakultet u Osijeku
Damir Ribić
orcid.org/0000-0001-8062-1357
; Veleučilište u Virovitici
Sažetak
Cilj je rada istražiti utjecaj ekonomskog okruženja mjesta podrijetla pojedinca na intenzitet poduzetničkih namjera koje se očituju u želji za pokretanjem poduzetničkog pothvata. Ekonomski čimbenici prvenstveno znače ekonomski razvoj određenoga područja, što je u ovome istraživanju izraženo kao vrijednost BDP-a. Sudionici istraživanja bili su studenti na visokim učilištima u Hrvatskoj, gdje su programi studija usmjereni na neki oblik poduzetničkog obrazovanja: poduzetništvo, ekonomija i menadžment. Prema podacima Agencije za znanost i visoko obrazovanje, u ak. g. 2018./2018. ukupan broj studenata upisanih na studijima relevantnima za ovo istraživanje iznosio je 3768. Istraživanje je provedeno na uzorku od 690 studenata, što je 18,31% ukupnog broja upisanih studenata. Za empirijski dio rada koristi se anonimna anketa, a rezultati istraživanja analiziraju se različitim statističkim metodama, kao što su npr. regresijska analiza, Pearson koeficijent korelacija i t-test. Istraživanje je potvrdilo da je razina razvoja ekonomskog okruženja izravno utjecala na poduzetničke namjere sudionika. Poduzetničke namjere predstavljaju intenzitet težnje i u kojoj mjeri pojedinac želi pokrenuti svoj poduzetnički pothvat. Neki pojedinci mogu željeti postati poduzetnici, ali brojni čimbenici utječu na to hoće li pokrenuti svoj pothvat. Daleko je to od želje za primjenom poduzetničke ideje koja se u početku pojavila kao poduzetnička namjera. Brojni faktori i odrednice upravljaju nečijim ponašanjem, a intenzitet utjecaja razlikuje se za svaku odrednicu.
Ključne riječi
ekonomsko okruženje; poduzetničke namjere; poduzetništvo; pokrenuti poduzetnički pothvat; poduzetničko ponašanje
Hrčak ID:
287324
URI
Datum izdavanja:
16.12.2022.
Posjeta: 1.324 *