Review article
https://doi.org/10.17818/EMIP/2022/1.14
POTISNI MOTIVI PUTOVANJA KAO OSNOVA ZA SEGMENTACIJU TURISTA U RURALNIM TURISTIČKIM DESTINACIJAMA U RAZVOJU: SLUČAJ HRVATSKE
Željka Mesić
orcid.org/0000-0002-9349-1560
; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Department of Marketing in Agriculture, Zagreb, Croatia
Viktorija Primorac
; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Zagreb, Croatia, MS programme Organic Agriculture with Agrotourism
Marija Cerjak
orcid.org/0000-0003-0696-4364
; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Department of Marketing in Agriculture Zagreb, Croatia
Abstract
Ruralni turizam je postao jedna od najpopularnijih strategija ruralnog razvoja, a motivacija jedan od najvažnijih kriterija za utvrđivanje tržišnih segmenata. Cilj rada je istražiti motive putovanja domaćih ruralnih turista u Hrvatskoj i utvrditi profil ruralnih turista na temelju potisnih motiva putovanja. Provedeno je online anketno ispitivanje na prigodnom uzorku od 307 ispitanika. Prikupljeni podatci analizirani su faktorskom i klaster analizom. Ruralnim turistima u Hrvatskoj najvažniji motivi putovanja su opuštanje i stjecanje novih znanja. Uz pomoć faktorske i klaster analize utvrđena su četiri tržišna segmenta: (1) Ruralni istraživači i turisti u potrazi za opuštanjem (16,8 %), (2) Turisti željni uzbuđenja (29,0 %), (3) Pasivni turisti (22,8 %) i (4) Obiteljski ruralni turisti (31, 4%). Studija potvrđuje prikladnost potisnih motiva za segmentaciju turista u ruralnim turističkim destinacijama u razvoju. Rezultati mogu pomoći marketinškim stručnjacima pri izradi marketinških i poslovnih strategija u svrhu boljeg upravljanja ponudom turističkih destinacija u ruralnim područjima.
Keywords
segmentacija tržišta; potisni motivi; ruralni turizam; Hrvatska
Hrčak ID:
278697
URI
Publication date:
6.6.2022.
Visits: 1.570 *