Review article
ODNOS IZMEĐU ONLINE OCJENE, KATEGORIJE HOTELA I POTENCIJALA ZA ODREĐIVANJE CIJENA SOBA
Besim Agušaj
orcid.org/0000-0001-9939-6516
; Rochester Institute of Technology Croatia Dubrovnik
Vanda Bazdan
; Rochester Institute of Technology Croatia Dubrovnik
Đina Lujak
; Rochester Institute of Technology Croatia Dubrovnik
Abstract
U vrijeme digitalizacije poslovanja svjedočimo porastu i važnosti povratne informacije klijenata i zajednica u kojima klijenti razmjenjuju informacije. Uloga društvenih medija značajno je porasla u posljednjih nekoliko godina, te poslovne tvrtke ne mogu više zanemarivati njihov utjecaj. Takvi izvori nisu više samo usputni, već u središtu pažnje tvrtki u razmatranju poslovnog pristupa. Brojne internetske platforme koje uključuju društveno umrežavanje, online zajednice i stranice koje objavljuju recenzije postale su kritične referentne točke tvrtkama pril odlučivanju o strukturi i cijeni proizvoda i usluga. Turistička i ugostiteljska industrija nije iznimka, već je predvodnik ovog novog trenda. Neke od ovih stranica popularnije su od drugih, poput: TripAdvisor, Booking.com, Travelocity ili Expedia, ali sve utječu na način na koji pružatelji usluga vode svoj posao, posebice prilikom određivanja cijena. Cilj ovog rada je istražiti i odrediti odnos između online ocjene klijenta, kategorije hotela i potencijala za određivanje cijena u hotelskoj industriji. Rezultati istraživanja upućuju na postojanje statistički značajne povezanosti između kategorije hotela, online ocjene i potencijala za određivanje cijena. Osim toga, rezultati pokazuju značajnu povezanost između TripAdvisor i Booking.com online recenzije klijenata, što pokazuje da je, usprkos uvriježenom mišljenju, TripAdvisor jednako pouzdan kao i Booking.com.
Keywords
elektronska usmena predaja; potencijal za određivanje cijene; kategorija hotela; online ocjena
Hrčak ID:
183556
URI
Publication date:
29.6.2017.
Visits: 5.271 *