Skip to the main content

Review article

ODNOS IZMEĐU ONLINE OCJENE, KATEGORIJE HOTELA I POTENCIJALA ZA ODREĐIVANJE CIJENA SOBA

Besim Agušaj orcid id orcid.org/0000-0001-9939-6516 ; Rochester Institute of Technology Croatia Dubrovnik
Vanda Bazdan ; Rochester Institute of Technology Croatia Dubrovnik
Đina Lujak ; Rochester Institute of Technology Croatia Dubrovnik


Full text: english pdf 1.137 Kb

page 189-204

downloads: 3.422

cite


Abstract

U vrijeme digitalizacije poslovanja svjedočimo porastu i važnosti povratne informacije klijenata i zajednica u kojima klijenti razmjenjuju informacije. Uloga društvenih medija značajno je porasla u posljednjih nekoliko godina, te poslovne tvrtke ne mogu više zanemarivati njihov utjecaj. Takvi izvori nisu više samo usputni, već u središtu pažnje tvrtki u razmatranju poslovnog pristupa. Brojne internetske platforme koje uključuju društveno umrežavanje, online zajednice i stranice koje objavljuju recenzije postale su kritične referentne točke tvrtkama pril odlučivanju o strukturi i cijeni proizvoda i usluga. Turistička i ugostiteljska industrija nije iznimka, već je predvodnik ovog novog trenda. Neke od ovih stranica popularnije su od drugih, poput: TripAdvisor, Booking.com, Travelocity ili Expedia, ali sve utječu na način na koji pružatelji usluga vode svoj posao, posebice prilikom određivanja cijena. Cilj ovog rada je istražiti i odrediti odnos između online ocjene klijenta, kategorije hotela i potencijala za određivanje cijena u hotelskoj industriji. Rezultati istraživanja upućuju na postojanje statistički značajne povezanosti između kategorije hotela, online ocjene i potencijala za određivanje cijena. Osim toga, rezultati pokazuju značajnu povezanost između TripAdvisor i Booking.com online recenzije klijenata, što pokazuje da je, usprkos uvriježenom mišljenju, TripAdvisor jednako pouzdan kao i Booking.com.

Keywords

elektronska usmena predaja; potencijal za određivanje cijene; kategorija hotela; online ocjena

Hrčak ID:

183556

URI

https://hrcak.srce.hr/183556

Publication date:

29.6.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 5.271 *