Skip to the main content

Preliminary communication

PREDIKTORI I ISHOD STAVOVA PREMA OGLAŠAVANJU: DEMOGRAFSKE KARAKTERISTIKE, OSOBNI ČIMBENICI I WOM

Ivana Kursan Milaković orcid id orcid.org/0000-0003-3843-8908 ; Faculty of Economics in Split
Mirela Mihić ; Faculty of Economics in Split


Full text: english pdf 510 Kb

page 409-432

downloads: 2.377

cite


Abstract

Stavovi prema oglašavanju predstavljaju važan koncept u istraživanju ponašanja potrošača i marketinške komunikacije. Glavni cilj ovog rada jest istražiti značaj demografskih karakteristika (dob, spol, obrazovanje) i osobnih čimbenika (uživanje u kupovini, cjenovna osjetljivost, intelekt) za formiranje stavova prema oglašavanju, kao i utjecaj takvih stavova na usmenu komunikaciju (WOM). Istraživanje je provedeno u Hrvatskoj na reprezentativnom uzorku od tisuću ispitanika. Podaci su analizirani različitim statističkim metodama, uključujući metodu modeliranja strukturnih jednadžbi. Dobiveni rezultati ukazuju na to da svi čimbenici koji su bili predmet istraživanja predstavljaju značajne prediktore stavova prema oglašavanju koji utječu na slanje informacija usmenom komunikacijom (WOM). Osim novih znanstvenih spoznaja, ovi rezultati imaju i određene praktične marketinške implikacije. Naime, marketinški stručnjaci mogu bolje razumjeti čimbenike koji predviđaju pozitivne stavove potrošača prema oglašavanju, a koji utječu na slanje informacija usmenom komunikacijom, te tako oblikovati odgovarajuće apele i uvjerljivu marketinšku komunikaciju. Na kraju rada navedena su ograničenja ovog rada kao i smjernice za daljnja istraživanja.

Keywords

stavovi prema oglašavanju; demografske varijable; osobni čimbenici

Hrčak ID:

149645

URI

https://hrcak.srce.hr/149645

Publication date:

17.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.407 *