Prethodno priopćenje
U SUSRET KONKURENTSKOJ PREDNOSTI ODRŽIVOG MARKETINGA: ANALIZA PROVEDENA NA PRIMJERU HRVATSKIH TVRTKI
Ariana Nefat
; Faculty of Economics and Tourism “Dr. Mijo Mirković”
Kristina Afrić Rakitovac
orcid.org/0000-0003-4336-347X
; Faculty of Economics and Tourism “Dr. Mijo Mirković”
Sažetak
S obzirom na utjecaj marketinškog sustava na okruženje, održivost i održivi marketing danas postaju imperativ poslovanja. Cilj rada je teorijski obraditi i na primjeru deset najboljih društveno odgovornih poduzeća, prema Indeksu DOP-a, u Hrvatskoj utvrditi pristupe i strategije održivog marketinga kojima se može postići konkurentska prednost. Anketnim istraživanjem utvrđeno je da sva poduzeća slijede pojedine aspekte održivosti koju ugrađuju u svoju viziju ili misiju i prenose u svakodnevne aktivnosti. Primarni čimbenici konkurentske prednosti su ljudski resursi i kontinuirane inovacije. Strategija koja se primarno koristi je strategija diferencijacije. Istraživana poduzeća većinom smatraju da im društveno odgovorno poslovanje poboljšava odnose s dionicima.. Zaključuje se da istraživana poduzeća implementacijom utvrđenih teorijskih postavki održivog marketinga za ostvarenje konkurentske prednosti imaju potencijal postizanja konkurentske prednosti kroz sve aspekte održivosti.
Ključne riječi
održivost; održivi razvoj; društvena odgovornost; održivi marketing; konkurentska prednost; poslovne strategije
Hrčak ID:
112610
URI
Datum izdavanja:
27.12.2013.
Posjeta: 2.323 *