Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.21857/y6zolb6zdm

Ciklus pjesama Sanjači Mladena Tarbuka iz izvođačke perspektive

Lidija Horvat-Dunjko ; Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 461 Kb

page 183-201

downloads: 181

cite


Abstract

Cilj je ovoga rada analizirati ciklus pjesama Sanjači Mladena Tarbuka u kontekstu visoke i niske kulture, a na temelju glazbenih parametara i literarnog predloška Nikole Šopa, te ga pokušati smjestiti u područje visoke kulture. Članak uključuje izbor iz dosad o tome djelu napisanih i objavljenih tekstova, kao i pretpostavke koje bi za ovaj segment glazbene kulture bilo vrijedno uspostaviti da bi se kritički preispitali glazbeni stil, tehnika skladanja, izvedba djela, glazbena estetika i drugi strukturni elementi te da bi se dobiveni rezultati uokvirili kontekstualnim podatcima, kao i opaskama i uputama samog autora.
Podrobnom analizom Tarbukovih (Šopovih) Sanjača, a imajući u vidu gore navedene parametre valoriziranja umjetničkog djela, dolazi se do zaključka da ovaj harmonijski, ritamski, glazbeno i izvedbeno izuzetno kompleksan, a »elitnom« slušatelju itekako zanimljiv i u svojoj eteričnoj metafizičnosti uzbudljiv ciklus pjesama spada među najkvalitetnije skladbe prijelaza 20. u 21. stoljeće.

Keywords

hrvatska suvremena vokalna glazba; Mladen Tarbuk; Nikola Šop; ciklus pjesama Sanjači; visoki sopran; neoekspresionizam; interpretacija suvremene glazbe

Hrčak ID:

306091

URI

https://hrcak.srce.hr/306091

Publication date:

14.7.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 343 *