Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31820/f.35.1.2

DVOSTRUKA MARGINA: NEOAVANGARDNO ŽENSKO PISANJE U ČASOPISU KRUGOVI

Mirela Dakić orcid id orcid.org/0000-0002-1117-2145 ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet
Marina Protrka Štimec orcid id orcid.org/0000-0002-3764-5625 ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet


Puni tekst: engleski PDF 644 Kb

str. 221-245

preuzimanja: 222

citiraj


Sažetak

Istražujući udio žena u historijskim avangardnim pokretima, Susan Rubin Suleiman (1990) slijedila je procjenu Marguerite Duras prema kojoj su avangardne spisateljice u književnom polju “dvostruko nepodnošljive” – s obzirom na to da ne odgovaraju ni uobičajenoj revolucionarnoj ni ženskog perspektivi. Suleiman pritom uvodi koncept dvostruke margine kako bi uputila na probleme kritičke i povijesne recepcije avangardne ženske produkcije. Budući da procedure dvostruke marginalizacije možemo pratiti u različitim kulturnim kontekstima i književnim poljima, u radu analiziramo kritičku i povijesnu recepciju pjesnikinja čija je pojava na hrvatskoj i jugoslavenskoj književnoj sceni povezana s časopisom Krugovi (1952–1958). Iako je krugovaška generacija pronalazila uzor u avangardi, tradicionalna čitanja njezinih ženskih poetika nerijetko su se temeljila na ideji o izražavanju ženskog iskustva, rascjepu uma i tijela te  biografskoj interpretaciji. S druge strane, ženski opusi krugovaške generacije zahtijevaju novo čitanje veze između njihovih specifičnih pjesničkih postupaka i rodne politike njihove poezije. Potencijalno polazište ovakva čitanja prepoznajemo prije svega u poetskim izborima, tretmanu lirskog subjekta i žanra u tekstovima Vesne Krmpotić, Vesne Parun i Irene Vrkljan.

Ključne riječi

rod; neoavangarda; Krugovi; Vesna Parun; Vesna Krmpotić; Irena Vrkljan

Hrčak ID:

306527

URI

https://hrcak.srce.hr/306527

Datum izdavanja:

1.9.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 697 *