Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.54478/ers.32.45.3

Uloga i značaj atletike u razrednoj nastavi

Sanja Ljubičić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 305 Kb

str. 17-22

preuzimanja: 250

citiraj


Sažetak

Atletski sadržaji dio su cijele vertikale odgoja i obrazovanja prilagođeni razvojnim karakteristikama djece. Nastavne teme proizašle su iz nastavnih cjelina: hodanja i trčanja, skakanja, bacanja što je sukladno osnovnoj podjeli grupaciji atletskih disciplina. Svrha ovog rada jest prikazati značaj atletskih sadržaja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture u razrednoj nastavi. Utvrđena je pojavnost atletskih sadržaja kroz nastavne planove i programe tjelesne i zdravstvene kulture u razrednoj nastavi te je prikazana uloga i relevantnost atletskih sadržaja. Rezultati istraživanja ukazuju da su atletske nastavne teme najzastupljenije u prvom razredu osnovne škole (40%), a što su djeca kronološki starija tako se broj atletskih tema smanjuje (u drugom razredu 34,61%, u trećem razredu 28,56% i u četvrtom razredu 19,23%). Raznolikost motoričkih elemenata koje sadrži atletika jesu baza gotovo svih sportskih aktivnosti, bilo ekipnih ili pojedinačnih. Opisom pojedinih grupacija disciplina ukazalo se na značaj ali i potrebu za daljnjom modifikacijom i implementacijom atletskih sadržaja kada se radi s djecom razredne nastave. Praktično iskustvo, ali i teorijska znanja, ukazuju na važnost usavršavanja tehničke izvedbe jer ona posebno u kasnijim razvojnim fazama dolaze do izražaja u vidu volumena trenažnog opterećenja, ali i potrebe za svladavanjem složenijih motoričkih znanja.

Ključne riječi

razredna nastava; atletski sadržaji; tjelesna i zdravstvena kultura

Hrčak ID:

308471

URI

https://hrcak.srce.hr/308471

Datum izdavanja:

25.10.2023.

Posjeta: 596 *