Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31823/d.31.3.5
Razvoj sposobnosti emocionalne inteligencije – znamo li dovoljno?
Ana Babić Čikeš
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Pretpostavlja se da sposobnosti emocionalne inteligencije s dobi napreduju i da je moguće poticati njihov razvoj, no vrlo je malo istraživanja koja se bave tim aspektom emocionalne inteligencije. Istraživanja razvoja u kontekstu modela sposobnosti emocionalne inteligencije kod djece, prema našim saznanjima, nema, a istraživanja na adolescentima upućuju na napredak u emocionalnoj inteligenciji, ali i na potrebu dodatnih istraživanja koja bi razjasnila tijek i korelate razvoja. Na uzorcima odraslih dobivene su značajne, ali u određenoj mjeri kontradiktorne razlike među kohortama koje sugeriraju da iskustvo doprinosi napretku u sposobnostima, ali i da starije kohorte imaju niže rezultate. Razvoj emocionalnih sposobnosti istraživan je i izvan konteksta emocionalne inteligencije, te se u ovom radu daje pregled tih istraživanja. Potrebna su dodatna istraživanja koja bi omogućila stvaranje cjelovite slike razvoja sposobnosti emocionalne inteligencije, što bi imalo mnoge korisne praktične implikacije.
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; razvoj; sposobnosti; emocije; prepoznavanje emocija; razumijevanje emocija; upravljanje emocijama
Hrčak ID:
308739
URI
Datum izdavanja:
13.10.2023.
Posjeta: 1.338 *