Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Ideja izbora kod „Street Style“ modnog odabira tinejdžera

Anica Hunjet orcid id orcid.org/0000-0003-1679-4573 ; Sveučilište Sjever Varaždin, Hrvatska *
Dijana Vuković orcid id orcid.org/0000-0003-2900-1210 ; Sveučilište Sjever Varaždin, Hrvatska
Sanja Hutinec ; Sveučilište Sjever Varaždin, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 592 Kb

str. 92-101

preuzimanja: 242

citiraj


Sažetak

U ovom radu istraženo je ponašanje potrošača tinejdžerske dobi u odabiru ulične modne odjeće, odnosno engl. Street Style. Tinejdžeri koriste modu i odjevne predmete kako bi izrazili svoj identitet, kako bi se pobunili protiv autoriteta, ali najviše kao sredstvo komunikacije i slanja poruke. Na njihov modni odabir najviše utjecaja imaju, u prvom redu prijatelji, a zatim mediji poput društvenih mreža, televizija te modni časopisi. Također tinejdžeri se često odijevaju u skladu s glazbom koju slušaju. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da mladi danas u kupovinu odjeće odlaze svakako jednom mjesečno ili čak više puta. Najčešće kupuju u trgovačkim lancima brze mode poput New Yorkera, H&M-a, C&A, Breshke te Zare. Žele imati na raspolaganju puno izbora, ali kada se trebaju odlučiti što bi odabrali postanu neodlučni i dvoume se između svega. Istraživanje potvrđuje da je to posebno naglašeno kod tinejdžerica.

Ključne riječi

tinejdžeri, ponašanje potrošača, modni odabir, ulična moda, trgovački lanci brze mode

Hrčak ID:

308787

URI

https://hrcak.srce.hr/308787

Datum izdavanja:

29.12.2020.

Posjeta: 540 *