Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.26800/LV-145-supl5-10

Rani znakovi kašnjenja u govorno-jezičnom i komunikacijskom razvoju

Katarina Pavičić Dokoza orcid id orcid.org/0000-0002-9918-7906 ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 1.468 Kb

str. 39-44

preuzimanja: 175

citiraj


Sažetak

Jezični razvoj složen je proces koji proizlazi iz interakcije bioloških, kognitivnih i okolišnih čimbenika. Većina djece prolazi kroz prirodan razvojni put, usvajajući pravilne komunikacijske obrasce, kombinirajući produkciju gesta s verbalnom produkcijom, razvijajući razumijevanje konteksta i morfosintaktičke vještine. Općenito se smatra da je osnova materinskog jezika usvojena do četvrte godine života. Međutim, postoji podskup djece koja, unatoč urednom perifernom slušnom statusu, odsutnosti neuroloških deficita i poticajnom okruženju, pokazuju
usporen jezični i komunikacijski razvoj. Ovaj rad pruža pregled istraživanja koja su istraživala rane simptome i tzv. rizične čimbenike koji doprinose jezično-komunikacijskom poremećaju, s ciljem rane identifikacije poremećaja i provođenja diferencijalnodijagnostičkog postupka. Također se pružaju podatci o prevalenciji, preklapajućim simptomima između različitih poremećaja i vremenskim okvirima unutar kojih se očekuje pojava određenih ponašanja koja upućuju na dinamiku jezičnog i govornog razvoja. Svrha je rada pružiti dublje razumijevanje ove kompleksne teme te potaknuti rano prepoznavanje i pravilnu dijagnozu jezično-komunikacijskih poremećaja u djece.

Ključne riječi

JEZIČNI RAZVOJ; RIZIČNI ČIMBENICI; DIFERENCIJALNODIJAGNOSTIČKI PROCES

Hrčak ID:

308998

URI

https://hrcak.srce.hr/308998

Datum izdavanja:

10.10.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 356 *