Medicina, Vol. 59 No. 4, 2023.
Pregledni rad
https://doi.org/10.21860/medflum2023_309430
Pacijent u centru – poboljšanje ishoda liječenja edukacijom pacijenata
Jadranka Jančić Babić
; PharmaS, Zagreb, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj ovog preglednog članka je utvrditi ima li kvaliteta komunikacije liječnika i pacijenta te zdravstvena pismenost pacijenta značajnu razliku u zdravstvenim ishodima liječenja pacijenata. Postoji jasna pretpostavka u literaturi da niska zdravstvena pismenost i neadekvatna komunikacija pacijenata i zdravstvenih djelatnika dovodi do neodgovarajućeg korištenja zdravstvene skrbi, s posljedično lošijim ishodima bolesti. Većina pregledanih studija pokazala je korelaciju između učinkovite komunikacije liječnika i pacijenta i poboljšanih zdravstvenih ishoda pacijenata. Stoga zdravstveni djelatnici imaju dužnost informirati i educirati pacijente o tome kako postići zdravlje i dobrobit, a pacijenti imaju potencijal da utječu na odnos pacijenta i liječnika, na njihovu uzajamna korist s ciljem poboljšanja ishoda zdravstvene skrbi.
Ključne riječi
edukacija; klinički ishod liječenja; kvaliteta života; pacijent; zdravstveni djelatnici; zdravstvena pismenost
Hrčak ID:
309430
URI
Datum izdavanja:
1.12.2023.
Posjeta: 816 *