Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2023.1.5.69

NOVI OBLICI VIDEOIZRAŽAVANJA: VODCAST

Franjo Takač orcid id orcid.org/0000-0002-1853-3986 ; Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Martina Planinić ; Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 181 Kb

str. 69-78

preuzimanja: 193

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 171 Kb

str. 78-78

preuzimanja: 135

citiraj


Sažetak

Ciljevi u ovome radu su analizirati vodcast kao novi oblik videoizražavanja, definirati pojam istoga te prikazati rezultate istraživanja o navikama publike naspram oblika konzumiranja medijskih sadržaja. Rezultati istraživanja predstavljaju puls javnosti te tako medijima, ali i budućim autorima vodcasta, pomažu tijekom mogućih dvojbi u analizi navika publike. Rad ističe osnovne razlike između pojmova podcast i vodcast jer se u javnosti, a i u stručnim okruženjima, navedeni pojmovi ne koriste dovoljno precizno. Razvoj novih tehnologija pokrenuo je nezaustavljiv proces konvergencije medija, koji se čini kao Pandorina kutija iz koje svakodnevno izlaze novi medijski oblici i komunikacijski obrasci koje publika rado prihvaća. Ispred tradicionalnih su medija izazovi koje moraju prevladati kako bi zaštitili, prije svega, vlastiti opstanak, potom i novinarsku profesiju. Mnogi novinari, ali i pojedinci, pokreću vlastiti internetski vodcast ili podcast, koji često ima veliku posjećenost i utjecaj. Postavlja se pitanje živimo li u vremenu i okruženju koje karakterizira velik broj informacija i medijskih sadržaja u eteru, od čega prijeti opasnost visokoga stupnja zagušenja javnosti, zbog čega se ne razlikuje bitno od nebitna.

Ključne riječi

vodcast, podcast, internetska televizija, novi mediji

Hrčak ID:

309907

URI

https://hrcak.srce.hr/309907

Datum izdavanja:

30.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 791 *