Pregledni rad
https://doi.org/10.47960/2712-0457.2023.1.5.69
NOVI OBLICI VIDEOIZRAŽAVANJA: VODCAST
Franjo Takač
orcid.org/0000-0002-1853-3986
; Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Martina Planinić
; Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Sažetak
Ciljevi u ovome radu su analizirati vodcast kao novi oblik videoizražavanja, definirati pojam istoga te prikazati rezultate istraživanja o navikama publike naspram oblika konzumiranja medijskih sadržaja. Rezultati istraživanja predstavljaju puls javnosti te tako medijima, ali i budućim autorima vodcasta, pomažu tijekom mogućih dvojbi u analizi navika publike. Rad ističe osnovne razlike između pojmova podcast i vodcast jer se u javnosti, a i u stručnim okruženjima, navedeni pojmovi ne koriste dovoljno precizno. Razvoj novih tehnologija pokrenuo je nezaustavljiv proces konvergencije medija, koji se čini kao Pandorina kutija iz koje svakodnevno izlaze novi medijski oblici i komunikacijski obrasci koje publika rado prihvaća. Ispred tradicionalnih su medija izazovi koje moraju prevladati kako bi zaštitili, prije svega, vlastiti opstanak, potom i novinarsku profesiju. Mnogi novinari, ali i pojedinci, pokreću vlastiti internetski vodcast ili podcast, koji često ima veliku posjećenost i utjecaj. Postavlja se pitanje živimo li u vremenu i okruženju koje karakterizira velik broj informacija i medijskih sadržaja u eteru, od čega prijeti opasnost visokoga stupnja zagušenja javnosti, zbog čega se ne razlikuje bitno od nebitna.
Ključne riječi
vodcast, podcast, internetska televizija, novi mediji
Hrčak ID:
309907
URI
Datum izdavanja:
30.6.2023.
Posjeta: 791 *