Professional paper
Uloga predškolskog psihologa - prevencija i rana intervencija
Joško Sindik
Abstract
Rad psihologa u predškolskim ustanovama slijedi suvremene pedagoške trendove a ujedno je dosljedno psihologijskoj znanstvenoj tradiciji. Istovremeno, on teži i funkcionalnom praktičnom djelovanju. Temeljne funkcije predškolskog psihologa jesu: prevencija (procjena, identifikacija, edukacija) te rana intervencija (poduzimanje mjera). Međutim, mnoštvo definiranih radnih zadaća, s velikim brojem različitih suradnika i oblika rada, ima loš utjecaj na psihologa, osobito početnika. U toj situaciji, on može izgubiti jasan uvid u strukturu i smisao radnih zadaća a odatle i svojih kompetencija povezanih s njihovim uspješnim izvršavanjem. Stoga u ovom radu dajemo teorijski model u kojem se sve radne zadaće i načini njihova izvršavanja strukturiraju u odnosu na dvije temeljne funkcije psihologa u predškolskim ustanovama (najčešće dječjim vrtićima): prevenciju i intervenciju. Preventivni programi, edukacija (roditelja i odgojitelja) i praćenje razvoja sve djece dijelovi su prevencije, dok je dijagnostika specifičnih posebnih potreba, savjetovanje odnosno direktna terapija utvrđenih posebnih potreba djece sastavni dio rane intervencije. Katkad iste metode rada mogu biti korisne i za prevenciju i za intervenciju.
Keywords
strategija; psiholog; predškolski; obrazovanje; dječji vrtić
Hrčak ID:
310824
URI
Publication date:
7.1.2011.
Visits: 538 *