Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17818/EMIP/2023/2.1
SPOSOBNOST ORGANIZACIJSKOG UČENJA KAO POSREDNIK U ODNOSU IZMEĐU SPREMNOSTI NA PROMJENU I USPJEHA PROMJENE
Anita Talaja
; Sveučilište u Splitu, Ekonomski fakultet
*
Vicenco Dumanić
; Sveučilište u Splitu, Ekonomski fakultet
* Dopisni autor.
Sažetak
Organizacijska promjena postaje važna kada tvrtke ne uspiju ostvariti planirane ciljeve u turbulentnom poslovnom okruženju. Međutim, uspješna promjena je nemoguća bez spremnosti članova organizacije na promjene. Otpor promjenama je čimbenik koji najviše može ugroziti napore uložene u promjene, a spremnost smanjuje potencijalni otpor. Također, kontinuirana poduka svih članova organizacije bitan je preduvjet za uspješnu provedbu promjena. Cilj ovog istraživanja je analizirati utjecaj spremnosti na promjene na njihovu uspješnost i istražiti ulogu sposobnosti organizacijskog učenja u tom odnosu. Istraživanje je provedeno u rujnu 2021. godine, a uzorak je obuhvatio 43 velike tvrtke koje posluju u Hrvatskoj. Rezultati PLS-SEM analize pokazuju da je utjecaj spremnosti na promjenu na uspjeh organizacijske promjene u potpunosti posredovan sposobnostima organizacijskog učenja.
Ključne riječi
uspješnost promjena; spremnost na promjene; sposobnost organizacijskog učenja
Hrčak ID:
310851
URI
Datum izdavanja:
7.12.2023.
Posjeta: 1.257 *