Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.17818/EMIP/2023/2.6

ULOGA DEMOGRAFSKIH I SOCIOEKONOMSKIH OBILJEŽJA ZAPOSLENIKA GENERACIJE Y U PERCEPCIJI UČINKOVITOSTI ČIMBENIKA OSOBNOG MARKETINGA, ZADOVOLJSTVA KARIJEROM I ZAPOŠLJIVOSTI

Irena Pandža Bajs orcid id orcid.org/0000-0002-9191-8719 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Katedra za marketing *
Marina Tomas orcid id orcid.org/0000-0001-5571-7840 ; Brunata d.o.o.

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 529 Kb

str. 409-431

preuzimanja: 287

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada je istražiti čimbenike osobnog marketinga, percipiranu zapošljivost i zadovoljstvo karijerom pripadnika generacije Y te analizirati postoje li razlike u percepciji pripadnika generacije Y prema njihovim različitim demografskim i socioekonomskim obilježjima. Budući da generacija Y ima najveću stopu obrazovanja i do 2025. godine će činiti skoro 75 % radno aktivnih na tržištu rada, važno je istražiti koncept osobnog marketinga pripadnika generacije Y te njihovo zadovoljstvo poslom i karijerom. Rezultati empirijskog istraživanja pokazuju da pripadnici generacije Y u Hrvatskoj najbolje percipiraju i primjenjuju strateške čimbenike osobnog marketinga te da su relativno zadovoljni svojom karijerom i mogućnosti zaposlenja. Također, utvrđeno je kod kojih grupa ispitanika postoje značajne razlike u poimanju i načinu primjene osobnog marketinga, percepciji razine vlastite zapošljivosti i razlike u zadovoljstvu karijerom prema spolu, dobi, radnom stažu, obrazovanju te mjesečnim prihodima. Tako poslodavci mogu donijeti odluke o načinu privlačenja i zadržavanja zaposlenika pripadnika generacije Y koji se najčešće opisuju kao ambiciozni, skloni promjenama posla i motivirani u želji za uspjehom.

Ključne riječi

osobni marketing; zadovoljstvo karijerom; percipirana zapošljivost; generacija Y

Hrčak ID:

310856

URI

https://hrcak.srce.hr/310856

Datum izdavanja:

7.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 960 *