Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.17818/EMIP/2023/2.6
ULOGA DEMOGRAFSKIH I SOCIOEKONOMSKIH OBILJEŽJA ZAPOSLENIKA GENERACIJE Y U PERCEPCIJI UČINKOVITOSTI ČIMBENIKA OSOBNOG MARKETINGA, ZADOVOLJSTVA KARIJEROM I ZAPOŠLJIVOSTI
Irena Pandža Bajs
orcid.org/0000-0002-9191-8719
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Katedra za marketing
*
Marina Tomas
orcid.org/0000-0001-5571-7840
; Brunata d.o.o.
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj ovog rada je istražiti čimbenike osobnog marketinga, percipiranu zapošljivost i zadovoljstvo karijerom pripadnika generacije Y te analizirati postoje li razlike u percepciji pripadnika generacije Y prema njihovim različitim demografskim i socioekonomskim obilježjima. Budući da generacija Y ima najveću stopu obrazovanja i do 2025. godine će činiti skoro 75 % radno aktivnih na tržištu rada, važno je istražiti koncept osobnog marketinga pripadnika generacije Y te njihovo zadovoljstvo poslom i karijerom. Rezultati empirijskog istraživanja pokazuju da pripadnici generacije Y u Hrvatskoj najbolje percipiraju i primjenjuju strateške čimbenike osobnog marketinga te da su relativno zadovoljni svojom karijerom i mogućnosti zaposlenja. Također, utvrđeno je kod kojih grupa ispitanika postoje značajne razlike u poimanju i načinu primjene osobnog marketinga, percepciji razine vlastite zapošljivosti i razlike u zadovoljstvu karijerom prema spolu, dobi, radnom stažu, obrazovanju te mjesečnim prihodima. Tako poslodavci mogu donijeti odluke o načinu privlačenja i zadržavanja zaposlenika pripadnika generacije Y koji se najčešće opisuju kao ambiciozni, skloni promjenama posla i motivirani u želji za uspjehom.
Ključne riječi
osobni marketing; zadovoljstvo karijerom; percipirana zapošljivost; generacija Y
Hrčak ID:
310856
URI
Datum izdavanja:
7.12.2023.
Posjeta: 960 *