Preliminary communication
https://doi.org/10.17818/EMIP/2023/2.7
UTJECAJ PERCIPIRANE KVALITETE USLUGE NA NAMJERE PONAŠANJA KORISNIKA U PEER-TO-PEER (P2P) SMJEŠTAJU
Doris Podrug
; University of Split, Faculty of Economics, Business and Tourism
*
Dragana Grubišić
orcid.org/0000-0001-7848-8139
; University of Split, Faculty of Economics, Business and Tourism
* Corresponding author.
Abstract
U ovom istraživanju fokus je bio na ispitivanju stavova Airbnb korisnika u Hrvatskoj. Primarni cilj bio je istražiti utjecaj percipirane kvalitete usluge na namjere ponašanja korisnika, s posebnim naglaskom na uključenost korisnika kao medijatorsku varijablu. Istaknuta je važnost razumijevanja koncepta percipirane kvalitete usluge jer može pomoći u poboljšanju dizajna i razvoja usluge, poboljšanju kvalitete usluge te promicanju uključenosti korisnika, namjere ponovnog korištenja i pozitivnih preporuka. Upitnik je primijenjen na uzorku od 327 ispitanika kako bi se procijenio utjecaj percipirane kvalitete usluge, izražene kroz tehničku, ekonomsku i društvenu kategoriju na namjere ponašanja korisnika, te je li taj utjecaj posredovan uključenosti korisnika. Analiza podataka provedena je korištenjem Structural Equation Modeling (SEM) sa softverom SPSS Amos 23.0. Rezultati pokazuju da tehnička, ekonomska i društvena kategorija kvalitete usluge izravno i pozitivno utječu na namjere ponašanja korisnika u peer-to-peer smještaju. Štoviše, utvrđeno je da angažman korisnika posreduje između kategorija kvalitete usluge i namjera ponašanja korisnika. Spomenuto sugerira da korisnici preferiraju sigurnost, funkcionalnost, pouzdanost, jednostavnost korištenja, financijsku korist, napredne informacije o cijenama, zadovoljstvo, povezanost s drugim korisnicima te mogućnost razmjene iskustava, komentara i prijedloga za poboljšanje, što dovodi do ponovne uporabe i preporuke usluge.
Keywords
peer-to-peer smještaj; kvaliteta usluge; namjere ponašanja; Airbnb; Hrvatska
Hrčak ID:
310858
URI
Publication date:
7.12.2023.
Visits: 1.001 *