Review article
https://doi.org/10.17818/EMIP/2023/2.15
KOMPETENCIJE I VJEŠTINE: JAZ IZMEĐU VISOKOG OBRAZOVANJA I TRŽIŠTA RADA
Helena Štimac
orcid.org/0000-0003-3699-2112
; Faculty of Economics in Osijek
*
Karla Bilandžić Tanasić
orcid.org/0000-0001-9990-949X
; Faculty of Economics in Osijek
* Corresponding author.
Abstract
Uspostaviti sinergiju između potreba tržišta i znanja, kompetencija i vještina koje pruža visoko obrazovanje velik je izazov i odgovornost koja je najčešće na onima koji rade u obrazovanju. Cilj rada je prepoznati jaz između ponuđenih kompetencija i vještina koje student dobiva završetkom visokog obrazovanja i potreba tržišta rada u području marketinga. Kako bi se utvrdio jaz, provedeno je kvalitativno istraživanje putem metode skupnog intervjua (fokus grupe). Rezultati su pokazali kako su kompetencije i vještine koje se nude na tržištu visokog obrazovanja povezane s kompetencijama i vještinama koje se traže na tržištu rada. Ipak, nužna su daljnja prilagođavanja i promjene u visokom obrazovanju, ali sve koči sporost, administracija i inertnost, kako institucija visokoškolskog obrazovanja, tako i njihovih dionika.
Keywords
tržište rada, visoko obrazovanje; kompetencije; vještine; marketing; fokus grupa
Hrčak ID:
310868
URI
Publication date:
7.12.2023.
Visits: 1.088 *