Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.11567/met.39.1.1
Imigranti u Norveškoj i obrazovni sustav: razlozi za optimizam?
Zan Strabac
; Norwegian University of Science and Technology, Department of Sociology and Political Science, Trondheim
*
Marko Valenta
; Norwegian University of Science and Technology, Department of Social Work, Trondheim
* Dopisni autor.
Sažetak
U ovom se radu analiziraju promjene u sastavu imigrantske populacije u Norveškoj, kao i obrazovna postignuća različitih skupina imigranata. U analizama se koriste kvantitativni pokazatelji i analiziraju različite potkategorije imigrantske populacije utemeljene na razlogu za imigraciju i geografskom podrijetlu imigranata. Također se analiziraju obrazovna postignuća potomaka imigranata. U vezi s potomcima, prezentiran je teorijski pristup koji se često koristi kao okvir interpretacije u analizama socijalne mobilnosti i integracijskih te obrazovnih ishoda različitih kategorija potomaka. Rezultati ovoga empirijskog istraživanja pokazuju da potomci postižu bolji uspjeh unutar norveškog obrazovnog sustava nego što bi se očekivalo u odnosu na postavke korištenoga teorijskog okvira razvijenoga u Sjedinjenim Američkim Državama. Rasprava je usmjerena na moguće razloge za te neočekivano bolje rezultate u norveškom kontekstu.
Ključne riječi
imigranti; potomci; obrazovanje; Norveška; obrazovni uspjeh
Hrčak ID:
310884
URI
Datum izdavanja:
1.6.2023.
Posjeta: 960 *