Economic Review, Vol. 59 No. 9-10, 2008.
Review article
MARKETING ODNOSA I ISPORUKA VRIJEDNOSTI KUPCIMA
Jadranka Ivanković
Abstract
Cilj rada je analizirati postojeću literaturu i teorijska stajališta o prikladnosti tradicionalnog marketinga i marketinga odnosa u hiperkonkurentnom okruženju zrelih tržišta. Pregled literature osigurava uvid u glavne karakteristike različitih škola misli o marketingu odnosa. Izložen je konceptualni okvir kreiranja i isporuke vrijednosti kupcima. Tri škole misli i brojni različiti konceptualni/istraživaki modeli za upravljanje zadovoljstvom kupaca su pronađeni. Istraživački modeli za identifikaciju ključnih područja za poboljšanja zadovoljstva kupaca jesu preduvjet za upravljanje lojalnošu i zadržavanjem kupaca. Tema je aktualna i zanimljiva praktičarima budući da tradicionalni marketing postaje sve manje učinkovit, a sveobuhvatan model marketing odnosa dosada nije definiran. Predloženi su mogući pravci za daljnja istraživanja. Na znanstvenicima, istraživačima i praktičarima je izazov prilagodbe i poboljšanja postojećih modela specifičnim poslovnim situacijama, jedinstvenoj svrsi, kupcima i kontekstu, kao i daljnja potraga za općim modelom marketinga odnosa.
Keywords
transakcijski marketing; marketing odnosa; hiperkonkurentno tržište; isporuka vrijednosti kupcima; zadovoljstvo kupaca
Hrčak ID:
28690
URI
Publication date:
20.10.2008.
Visits: 5.902 *