Ekonomski pregled, Vol. 52 No. 1-2, 2001.
Izvorni znanstveni članak
PREDVIĐANJE ŽIVOTNOG VIJEKA NOVIH SEZONSKIH TRAJNIH DOBARA
Sonja Radas
Sažetak
Razvitak novog proizvoda izuzetno je važan za opstanak svake tvrtke. Zbog velikog rizika vezanoga uz inovacije, u praksi se koriste dobro osmišljenim programima razvitka. Jedan od ključnih sastojaka takvoga programa jest korištenje eksplicitnih modela za planiranje i predviđanje prodaje. Jedan je od popularnih modela za predviđanje dugoročne putanje prodaja Bassov model. Bassov model ne prepoznaje sezonalnost, pa zahtijeva podatke od nekoliko sezonskih ciklusa (obično godina). U ovom je članku ponuđena nova verzija Bassovog modela u koju je ukomponirana sezonalnost. Time je značajno ubrzan proces primjene modela. Taj je novi model primijenjen na konkretnim podacima jedne američke tvrtke.
Ključne riječi
Hrčak ID:
28708
URI
Datum izdavanja:
15.2.2001.
Posjeta: 4.317 *