Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.32.4.03

Oblikovanje dojmova o prostoru: učinci ulične umjetnosti/grafita u različitim kontekstima javnog prostora

Marina Štambuk orcid id orcid.org/0000-0001-6637-3676 ; Tartajûn, obrt za savjetovanje u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem, Zagreb, Hrvatska
Margarita Bahmatova Nerlović ; Ahn's Design, 233-6 Nonhyeon-dong Gangnam-gu, Seoul, Južna Koreja
Kristina Komšo orcid id orcid.org/0009-0009-3294-8262 ; Oikon d.o.o. – Institut za primijenjenu ekologiju, Zagreb, Hrvatska
Antonela Miholić orcid id orcid.org/0009-0005-1591-263X ; Vrtni design, Zagreb, Hrvatska
Lara Spajić orcid id orcid.org/0009-0003-9449-8566 ; Vrtlar d.o.o. za javno zelenilo i hortikulturu, Dubrovnik, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 1.865 Kb

str. 613-634

preuzimanja: 138

citiraj


Sažetak

Umjetnost ima istaknutu ulogu u oblikovanju urbane estetske
vrijednosti, dojma i identiteta javnih prostora. Cilj istraživanja
bio je ispitati ulogu ulične umjetnosti/grafita u oblikovanju
dojma o prostoru putem korelacijske i eksperimentalne
metode u on-line istraživanju s 874 sudionika (69 % žena,
dobi od 15 do 66 godina). Sudionici su procjenjivali dojam
prostora putem skale od osam čestica za fotografije različitih
kombinacija ulične umjetnosti/grafita i javnih prostora.
Rezultati su pokazali da ulična umjetnosti/grafiti mijenjaju
dojam prostora iz relativno neutralnog u ugodniji, privlačniji,
razigraniji, zanimljiviji i sigurniji. Dok tag uglavnom nije
imao značajne učinke, style writing i mural su imali snažne i
pozitivne učinke. Implikacije rezultata istraživanja daju
smjernice za obnovu i planiranje javnih prostora.

Ključne riječi

ulična umjetnost; grafiti; tag; style writing; mural; javni prostor; subjektivni dojam

Hrčak ID:

312361

URI

https://hrcak.srce.hr/312361

Datum izdavanja:

22.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 310 *