Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.5559/di.32.4.04

Izazovi u znanstvenom proučavanju igranja

Tihana Brkljačić ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 282 Kb

str. 635-655

preuzimanja: 133

citiraj


Sažetak

Igranje je sveprisutno u životinjskom i ljudskom svijetu, ali se interes
psihologa uglavnom zadržava na domeni dječje i sportske
psihologije, istraživanjima humora kao oblika razigranosti i ispitivanjima
posljedica igranja videoigara. Cilj ovoga preglednog
rada jest pružiti uvid u znanost o igranju kao interdisciplinarnom
području koje se bavi proučavanjem raznih aspekata igranja te
potaknuti znanstvenike i stručnjake da se zainteresiraju za ovo
područje. U radu su opisane i uspoređene definicije igranja
najvažnijih autora te ponuđena hrvatska terminologija koja
korespondira s engleskom: play kao nadređeni termin prevodi
se kao "igranje", dok se termin game koji označuje podskup
strukturiranih, formalnih i natjecateljskih sadržaja, uključujući i
sport, prevodi kao "igra". U radu je prikazano i nekoliko
tipologija igara te je predložena klasifikacija s obzirom na
stupanj prisutnosti svakog od niza relevantnih svojstava igranja.
Nadalje, posebno je naglašena i objašnjena važnost igranja
kod odraslih osoba, što je često marginalizirano. Opisane su
neke istaknute psihologijske teorije subjektivne dobrobiti koje
uključuju koncept igranja te nalazi istraživanja koja pokazuju
odnos razigranosti i pozitivnih ishoda. Na kraju rada autorica
nudi neke praktične savjete i preporuke za buduća istraživanja.

Ključne riječi

igranje; subjektivna dobrobit; zanesenost; teorija proširenja i izgradnje; VIA model snaga karaktera

Hrčak ID:

312363

URI

https://hrcak.srce.hr/312363

Datum izdavanja:

22.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 299 *