Ars Adriatica, No. 13, 2023.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15291/ars.4352
Performativna konstrukcija identiteta kroz osobno i postkolonijalno tijelo izvedbe u radu Brede Beban
Martina Munivrana
orcid.org/0009-0005-8087-0413
; Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb
Sažetak
Ovaj rad daje uvid u stvaralaštvo intermedijalne umjetnice Brede Beban u kontekstu feminističke i postkolonijalne teorije i njegovu klasifikaciju u okviru koje se razmatra performativna konstrukcija identiteta kroz osobno i postkolonijalno tijelo izvedbe u njezinu umjetničkom djelovanju. Glavni je cilj ovog istraživanja prikazati i teorijski interpretirati opus umjetnice Brede Beban, obilježen iskustvom emigracije osobe liminalnog identiteta. U svojim radovima Breda Beban iz pozicije žene, umjetnice i migrantice problematizira teme kroz prizmu autobiografskog pisma i teme migracije i nacionalne (ne)pripadnosti, u kojima su naglašeni duhovnost, emocije žaljenja ili glorificiranja izgubljenog zavičaja, kao i pripadajući osjećaj marginalnosti proizašao iz osobnog iskustva migracije. Navedeno je impliciralo formiranje složenog odnosa prema osobnom i kolektivnom kulturnom identitetu i njegovoj konstrukciji, prema konceptu drugosti, kao i politici reprezentacije i izvedbe.
Ključne riječi
Breda Beban; postkolonijalnost; liminalnost; autobiografija; identitet; feminizam
Hrčak ID:
312827
URI
Datum izdavanja:
30.12.2023.
Posjeta: 690 *