Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32779/gf.6.4.2

Ekološke vrijednosti studenata i nadilaženje ekološke neravnoteže

Esved Kajtaz orcid id orcid.org/0009-0008-1806-0999 ; Univerzitet "Džemal Bijedić" u Mostaru, Nastavnički fakultet, Sjeverni logor bb, Mostar, Bosna i Hercegovina.
Esmera Kajtaz orcid id orcid.org/0009-0001-9347-5683 ; Studentica III ciklusa studija – Farmaceutska istraživanja, Univerzitet u Sarajevu Farmaceutski fakultet, Zmaja od Bosne 8, Sarajevo, Bosna i Hercegovina *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 2.241 Kb

str. 21-40

preuzimanja: 171

citiraj


Sažetak

Ubrzan razvoj tehnologije, prekomjerne potrebe društva, neadekvatna briga o čovjekovom okolišu su neki od razloga nastanka i povećanja ekološke neravnoteže. Cilj ovog istraživanje odnosio se na utvrđivanju svijesti studenata o negativnim učincima ekološke neravnoteže i ispitivanju njihovih ekoloških vrijednosti. Sudionici istraživanja su bili studenti Univerziteta "Džemal Bijedić" u Mostaru različitih fakulteta, a ukupan broj ispitanika bio je 367 (N=376). Instrumenti korišteni u ovom radu bili su: ljestvica ekoloških vrijednosti i samostalno kreirani upitnik koji se odnosi ekologiju (odnos prema čovjekovom okolišu, pravilno korištenje prirodnih resursa, i razmišljanje o budućnosti). Rezultati prve hipoteze istraživanja su pokazali da ne postoji statistički značajna razlika u ekološkim vrijednostima s obzirom na kvalitetu odnosa prema životnoj sredini (Sig. = 0,190>0,05). Rezultati druge hipoteze istraživanja su pokazali da ne postoji statistički značajna razlika u ekološkim vrijednostima s obzirom na svjesnost o pravilnom korištenju prirodnih resursa (Sig. = 0,221>0,05). Također rezultati treće hipoteze istraživanja su isto pokazali da ne postoji statistički značajna razlika u ekološkim vrijednostima s obzirom na volju studenata da pozitivno djeluju na čovjekov okoliš kako bi budućnost učinili boljom (Sig. = 0,340>0,05). Naposljetku u zadnjoj hipotezi statistički značajna razlika postoji u ekološkim vrijednostima s obzirom na to da li studenti razmišljaju o budućnosti ili budućim generacijama. (Sig. = 0,00<0,05).

Ključne riječi

ekološka neravnoteža, ekološke vrijednosti, studenti.

Hrčak ID:

312991

URI

https://hrcak.srce.hr/312991

Datum izdavanja:

31.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 525 *