Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.56321/IJMBS.9.15.5
UTJECAJ PANDEMIJE COVID-19 NA KUPOVNO PONAŠANJE: ISKUSTVA KORISNIKA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA
Matea Matić Šošić
orcid.org/0000-0003-2788-2472
; Sveučilište u Dubrovniku, Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju, Dubrovnik, Hrvatska
*
Katija Vojvodić
orcid.org/0000-0001-7870-1438
; Sveučilište u Dubrovniku, Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju, Dubrovnik, Hrvatska
Tea Brajković
orcid.org/0009-0001-1944-6059
; ORSUS učilište, Zagreb, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
kriza utječe na ponašanje potrošača na drugačiji način, a u takvim uvjetima potrošači mogu postati nepredvidivi u svom ponašanju te može biti teško razumjeti što žele, očekuju ili trebaju. Pandemije poput COVID-19 dovode do niza poremećaju u životima potrošača te u njihovim kupovnim obrascima i navikama. Cilj je rada ispitati utjecaj pandemije COVID-19 na kupovno ponašanje potrošača te utvrditi povezanost između recenzija prethodnih korisnika i budućih kupovnih namjera. U ovom je radu predstavljena detaljna analiza obrasca ponašanja korisnika na društvenim mrežama na uzorku od 207 ispitanika. Rezultati istraživanja dobiveni deskriptivnom analizom ukazuju na to da ispitanici svakodnevno koriste društvene mreže u svrhu komuniciranja te većina ispitanika, njih 149, ponekad društvene mreže koristi i za kupnju. Ostali ispitanici, njih 58 koji ne kupuju putem društvenih mreža, iskazali su nepovjerenje prema takvoj kupovini. Nadalje, rezultati istraživanja ukazali su da postoji jaka povezanost pozitivnog smjera između kupovne namjere i e-preporuke kao razine zadovoljstva komunikacijom na društvenim mrežama. Rad pridonosi postojećim istraživanjima vezanim za utjecaj pandemije COVID-19 na kupovno ponašanje dajući dublji uvid u ponašanje potrošača vezano za društvene mreže te ispitivanje kupovnih namjera korisnika i davanja preporuka.
Ključne riječi
pandemija COVID-19; ponašanje potrošača; društvene mreže; kupovna namjera
Hrčak ID:
313234
URI
Datum izdavanja:
29.12.2023.
Posjeta: 679 *